احداث پل‌های تقاطع ثامن که در محل تلاقی بزرگراه‌های امام رضا(ع)، شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری تهران قرار دارد، به ایستگاه پایانی رسید.

عرشه فلزی پل

به گزارش همشهری آنلاین، تقاطع ثامن که در محل تلاقی بزرگراه‌های امام رضا(ع)، شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری قرار دارد، دارای شش پل روگذر و یک مسیر زیرگذر است که تکمیل پل‌های این تقاطع، گردش ترافیکی شرق به جنوب را ممکن می‌کند. سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تازه‌ترین خبر درباره احداث پل‌های ثامن، از آماده شدن عرشه فلزی آخرین پل از مجموعه پل‌های ثامن خبر می‌دهد.

بیژن کلانتریان، مدیر پروژه تقاطع ثامن از آماده شدن و انتقال عرشه فلزی آخرین پل از مجموعه ۷ پل ثامن خبر داد و گفت: از ۳ پل طراحی شده جهت تامین دسترسی شرق بزرگراه امام رضا(ع) به جنوب بزرگراه شهید نجفی رستگار، یک پل ۲۲۵ متری در سال‌های گذشته اجرا شده است. از دو پل باقی‌مانده یکی به طول ۶۰ متر است که در حال آرماتوربندی است. پل دیگر به طول ۱۱۰ متر است، که ۴ پایه آن تکمیل و عرشه فلزی آن آماده و در حال انتقال به کارگاه است. نئوپرن‌های مورد نیاز هم تهیه و جهت نصب آماده است.

وی ادامه داد: جهت ادامه فعالیت‌های اجرایی در این پل، نیاز به رفع معارض تاسیساتی تیرهای برق ۲۰ کیلوولت جنوب تقاطع امام رضا(ع) داریم که با انتخاب پیمانکار مربوطه به‌زودی شاهد رفع این معارض خواهیم بود.

مدیر پروژه تقاطع ثامن بیان داشت: عملیات سنگریزی مسیر مصوب رمپ خروجی بزرگراه شهید رستگار به بزرگراه امام رضا(ع) به اتمام رسیده و عملیات زیرسازی تکمیلی (قلوه بتن) در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. همچنین در کندروی شمالی بزرگراه امام رضا(ع)، خاکریزی در حال انجام است و جدول‌کاری نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.

پروژه احداث پل‌های ثامن شامل ۶ پل روگذر و یک پل زیرگذر در تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) با بزرگراه‌های شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری است که تا به حال عملیات اجرایی ۴ پل و یک زیرگذر از این مجموعه به اتمام رسیده که پل دوربرگردان غرب به غرب به همراه پل زیرگذر در تقاطع با بزرگراه امام رضا(ع) به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 585141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha