مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

تبلیغات گوگل ادوردز چیست ؟ تبلیغات کلیکی گوگل چیست ؟ آیا تبلیغات در گوگل می‌توانند باعث افزایش سود یک کسب‌وکار شوند؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است در هر زمان برای هر صاحب کسب و کاری ایجاد شود.

image-20210215103219-1.jpeg

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) دریچه‌ای است که دنیای دیجیتال مارکتینگ به روی کسب‌وکارها باز کرده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند و سود خود را افزایش دهند. گوگل ادز می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت شود و افراد بیشتری را به سایت شما هدایت کند.

هر زمان که شما مطلبی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، رقابت سختی بین محتواهای ثبت شده در این موتور جست‌وجو ایجاد می‌کنید. این که متناسب با عبارت جست‌وجو شده توسط شما چه محتوایی پیشنهاد داده شود، به نظر گوگل بستگی دارد! تبلیغ باشد یا محتوای ارگانیک، کدام تبلیغ نمایش داده شود و … اما سؤالی که برای بسیاری مطرح می‌شود این است که نتیجه نهایی بر چه اساسی نمایش داده می‌شود؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سؤال شما پاسخ دهیم، باید بگوییم که همه‌چیز به گوگل ادز بستگی دارد! به عبارت دیگر گوگل ادز است که تعیین می‌کند شما از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل بهره ببرید یا نه! در این مقاله بخوانید که تبلیغات کلیکی گوگل چیست ، گوگل ادز چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد.

تبلیغات در گوگل چیست؟

یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین و اینترنتی تبلیغات در گوگل می باشد. این روش یکی از پربازده ترین روش های تبلیغات در فضای دیجیتال می باشد. گوگل با استفاده از پلتفرم های خود بالقوه ترین مشتریان را به سمت شما سرازیر می کند. گوگل ادز Google Ads یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات گوگل است که بیشترین درآمد گوگل نیز از همین بستر می باشد.

معرفی گوگل ادز (گوگل ادوردز )

گوگل ادز یکی از خدمات شرکت گوگل است که به عنوان پلتفرمی جهت تبلیغ آنلاین در فضای اینترنت از آن استفاده می‌شود. از گذشته تا کنون بسیاری از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند، در سراسر جهان از این روش برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند. تقریباً می‌توان گفت موفقیت در گوگل به طور عمده به گوگل ادز بستگی دارد. گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات و خدمات‌تان را در اختیار مخاطبین مورد علاقه‌تان قرار دهید.

برای تبلیغ در گوگل از این طریق، می‌توان از دو روش مختلف استفاده کرد:

· تبلیغ در شبکه جست‌وجوی گوگل (Search Ads)

· تبلیغ نمایشی (Display Ads)

تبلیغ در شبکه جست‌وجوی به نوعی همان تبلیغ کلیکی است. به این معنا که تبلیغ‌کننده با در نظر گرفتن بودجه‌ای برای هزینه به ازای هر کلیک، کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارش را تعیین می‌کند، تا توسط ابزار سرچ گوگل به کاربران پیشنهاد داده شود. به زبان ساده شما مبلغی را به گوگل می‌دهید تا هر زمان که کاربری در مورد محصول یا خدمات مرتبط با کسب‌وکار شما جست‌وجو کرد، سایت شما را نشان دهد. این هزینه برای جایگاه شما نیست. چرا که گوگل شما را در صفحه اول قرار می‌دهد؛ اما به ازای هر کلیک کاربر و انجام عملیاتی مانند خرید، مقدار هزینه مشخصی می‌پردازید.

اغلب افراد زمانی که می‌خواهند چیزی را در گوگل جست‌وجو کنند از لینک های واقع در صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل استفاده می‌کنند؛ بنابراین گوگل سایت شما را به ازای هزینه‌ای که پرداخته اید در مدت زمانی که می‌خواهید در صفحه اول نمایش می‌دهد.

مزایای تبلیغ در گوگل چیست؟

شاید تاکنون این سوال برای شما پس آمده باشد که مزیت های تبلیغ در گوگل چیست و چرا باید از آن استفاده کرد. در این قسمت با مزیت های تبلیغات در گوگل بیشتر آشنا شوید:

· جذب مخاطبان هدف بیشتر

· صرفه جویی در هزینه های تبلیغات خود

· انعظاف پذیری و ادغام پذیری بالا گوگل ادز

· نرخ بازگشت سرمایه بالا در تبلیغات گوگل

· رشد و گسترش کسب و کار و بازدهی سریع

· افزایش آگاهی از برند و برندسازی کسب و کار شما

· افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) با گوگل ادز

تا به حال با کاربرانی که خود را طرفدار و متعهد به برندهای خاصی مانند اپل یا نایکی می‌دانند برخورد داشته‌اید؟ این دستاوردی است که افزایش آگاهی از برند یا Brand Awareness برای یک کسب‌وکار به ارمغان می‌آورد! شاخص «آگاهی از برند» نشان می‌دهد چقدر مخاطبان هدف شما با برندتان آشنا هستند و آن را می‌شناسند. برندهایی که آگاهی از برند بالا دارند، معمولا با عنوان‌هایی مانند «برندهای ترند» یا «برندهای محبوب» شناخته می‌شوند. این شاخص، خصوصا در مراحل اولیه توسعه یک کسب‌وکار، در بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات به کاربران اهمیت زیادی دارد.

متدها و ابزارهای متنوعی برای افزایش آگاهی از برند وجود دارد؛ از کارآمدترین آنها می‌توان به سرویس تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) اشاره کرد. بهترین کمپین تبلیغاتی که در گوگل ادز برای افزایش آگاهی از برند می‌توانید استفاده کنید، کمپین‌هایی است که به منظور ارتباط مخاطبان با برند ساخته می‌شوند و اصطلاحا brand-engagement نام دارند. هدف این کمپین‌ها ایجاد آگاهی و ارتباط مثبت مخاطبان با کسب‌وکار، محصولات و خدمات آن و در نهایت افزایش آگاهی از برند است.

آیا تبلیغ در گوگل رایگان است؟

ساخت اکانت گوگل ادز و نمایش سایت شما در گوگل به صورت رایگان انجام می‌شود؛ اما برای تاثیرگذاری و بازدهی تبلیغات به ازای هر کلیک کاربر و انجام عملیاتی در سایت هزینه‌ای از شما کسر خواهد شد. ارزش بازدهی تبلیغات کلیکی بیشتر از میزان هزینه‌ای‌ است که می‌پردازید.

هزینه‌های تبلیغات کلیکی گوگل تحت تاثیر فاکتورهای بسیاری است. فاکتور هایی که به کسب‌وکار شما مرتبط است. استراتژی‌های مزایده و رقبای شما می‌توانند به میزان هزینه‌ای که می‌پردازید، مرتبط باشند.

نحوه تبلیغ در گوگل ادز

همانطور که گفته شد تمامی افراد برای جست‌وجوی خدمات و محصولات ابتدا به سراغ گوگل می‌آیند. بنابراین طبیعی است که افراد بسیاری برای معرفی کسب‌وکار خود از گوگل استفاده کنند. اغلب پس از جست‌وجوی هر محصول لینک‌های بسیاری نمایان می‌شوند. در نتیجه برای هر محصول یا به عبارتی برای هر کلمه کلیدی، رقبایی خواهید داشت.

اما چگونه می‌توانیم در میان رقبا تبلیغ خود را ارتقا دهیم؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل ادز، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادز نه تنها در تعیین هزینه‌های کلیک تبلیغ (PPC) شما تاثیرگذار است، بلکه با استراتژی مناسب در این زمینه می‌توانید جایگاه خود را در میان رقبا ارتقا دهید.

کلمات کلیدی می‌توانند به صورت یک عبارت تعریف شوند. به عنوان مثال شرکت فروش کفش برای انتخاب کلمات کلیدی می‌تواند از کفش زنانه، کفش مردانه، خرید کفش لوکس، نیم‌بوت و ... استفاده کند. برای انتخاب کلمات کلیدی و بررسی آنها می‌توانید از ابزارهایی مانند: گوگل کی‌ورد پلنر استفاده کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به موفقیت کمپین تبلیغات گوگلی شما بسیار کمک می‌کند؛ بنابراین از اهمیت این نکته هرگز غافل نشوید.

کد خبر 585088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha