حامیان الکسی ناوالنی، باوجود هشدارها برای دستگیری، قصد دارند روز یکشنبه در حیاط‌ مجتمع‌های مسکونی سراسر روسیه اجتماعاتی با روشن کردن شمع برگزار کنند.

ناوالنی

به گزارش همشهری آنلاین، ناوالنی، یکی از اصلی‌ترین مخالفان کرملین است که با رای اخیر دادگاه مسکو به مشهورترین زندانی سیاسی روسیه تبدیل شد.

رویترز در گزارشی نوشت، حامیان ناوالنی، قصد دارند روز یکشنبه در حیاط‌ مجتمع‌های مسکونی سراسر روسیه شمع روشن کنند. آنها می‌خواهند که با روشن کردن چراغ تلفن‌های همراه یا شمع‌هایی به شکل قلب به مدت ۱۵ دقیقه در خارج از خانه‌های خود در شب ولنتاین همبستگی خود با ناوالنی را نشان دهند.

ناوالنی ماه گذشته در بازگشت از آلمان بازداشت شد و به دلیل نقض آزادی مشروط به زندان افتاد. وی برای معالجه مسمومیت خود به این کشور سفر کرده بود. در حالی که کشورهای غربی در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه روسیه هستند کرملین هرگونه دخالت در مسمومیت او را رد می‌کند.

وولکوف که در لیتوانی مستقر است، یکی از چندین متحد ناوالنی است که  از مردم خواسته است با استفاده از هشتگ‌هایی به زبان روسی از ولنتاین ناوالنی حمایت کنند؛

بعد از بازداشت هزاران معترض طی هفته‌های اخیر، متحدان ناوالنی تظاهرات خیابانی را تا بهار به تعویق انداخته‌اند و حرکت پیشنهادی اخیر را نوعی اعتراض مسالمت‌آمیز دانسته‌اند.

کد خبر 584838
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha