رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: بهترین انواع واکسن در دنیا برای مردم ایران انتخاب شده و به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

تزریق واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور ایران در ردیف‌های اول تهیه واکسن کرونا قرار گرفته است و هیچ‌گونه نگرانی از لحاظ تامین واکسن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز سه موج سنگین شیوع کرونا را در کشور شاهد بوده‌ایم، افزود: موج سوم این ویروس به تازگی کاهش یافته که برای این اتفاق بسیار زحمت کشیده شده است و مردم، اصناف، دولت و تمامی اقشار مختلف مردم سختی‌های زیادی را برای این مهم تحمل کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: کرونا، ویروس بسیار سرکش و پیچیده‌ای است که از هر روزنه‌ای استفاده می‌کند و در روزهای اخیر شاهد هستیم که میزان ابتلای این بیماری رو به افزایش بوده که موجب نگرانی مسئولان و مردم شده است.

گویا گفت: اگر برای موج بعدی شیوع این بیماری، حساب‌شده و کارشناسی‌شده ورود نکنیم با چالش‌ها و سختی‌های زیادی با توجه به فرارسیدن عید نوروز مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت افزود: شخصیت ویروس کرونا این است که مدام تغییراتی را به وجود آورده و سیستم دفاعی بدن را از بین ببرد.

وی با اشاره به کشف ویروس جهش‌یافته در یک روستای آبیک و اقدامات انجام‌شده برای مهار آن توضیح داد: اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی بسیار شدیدی برای اطرافیان نفر فوت‌شده انجام شده است و امیدواریم این پیشگیری‌ها منجر به کنترل شیوع این بیماری شود.

این مسئول گفت: قرنطینه روستایی که فرد فوت‌شده در آنجا اشتغال و اسکان داشته است باید با جدیت هرچه بیشتری دنبال شود چراکه هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی افراد آن روستا و در نهایت جلوگیری از شیوع ویروس به شهرهای دیگر نیست.

گویا افزود: در کنترل و پیشگیری از این بیماری هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته و تمامی موضوعات براساس دستورالعمل‌های شدید انجام شده است.
 

کد خبر 584743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha