شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌های روزانه در کنار جاده در هفته‌های اخیر باعث کشته شدن مقامات دولتی، قضات، روزنامه‌نگاران و فعالان افغانستانی شده است.

افغانستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رویترز، درگیری‌ها و انفجارها در سراسر افغانستان شدت گرفته است؛ در نتیجه انفجارهای امروز در استان‌های شرقی و جنوبی دست‌کم چهار نفر از اعضای نیروهای امنیتی، از جمله یک فرمانده، کشته و ۷ نفر به شدت مجروح و سه غیرنظامی نیز در شرق زخمی شدند.

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این سه حمله را که همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و طالبان رخ داده، بر عهده نگرفته است. مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌های روزانه در کنار جاده در هفته‌های اخیر باعث کشته شدن مقامات دولتی، قضات، روزنامه‌نگاران و فعالان افغانستانی شده است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های اخیر مذاکرات صلح بین طالبان و نمایندگان دولت افغانستان متوقف شده است. از دیگرسو تیم بایدن در حال بررسی توافقی است که دولت ترامپ، سال گذشته منعقد کرد و بر اساس آن همه نیروهای آمریکایی و متحدان آن ملزم به ترک کشور تا اول ماه مه شدند.

پیش از این ایالات متحده تعداد سربازان خود را در افغانستان از ۱۲ هزار به ۲۵۰۰ نفر کاهش داده است. سخنگوی پلیس در جنوب قندهار گفت انفجار آن منطقه ناشی از یک خودروی زرهی حامل مواد منفجره بوده که یک پاسگاه پلیس را هدف قرار داد و هفت نفر از نیروهای پلیس را زخمی کرد.

وزارت دفاع افغانستان گفت شب گذشته، عملیاتی در منطقه ارغنداب ولایت قندهار منجر به کشده شدن ۱۸ نیروی طالبان و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شده است.

یک انفجار دیگر نیز در منطقه چاپا دره در استان شرقی کنر منجر به کشته شدن چهار نیروی محلی پلیس از جمله فرمانده  آن پایگاه شد.

انفجار بمب کنار جاده سه غیرنظامی را در جلال آباد مرکز استان شرقی ننگرهار نیز زخمی کرد.

کد خبر 584657
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha