معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در 24 ساعت گذشته، یک فرد 48 ساله اهل آبیک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، بررسی ها نشان داد که وی به نوع کرونای انگلیسی مبتلا بوده است.

corona - کرونای انگلیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از فارس، علی اکبر کرمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در 24 ساعت گذشته، یک فرد 48 ساله اهل آبیک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، بررسی ها نشان داد که وی به نوع کرونای انگلیسی مبتلا بوده است.

وی ادامه داد: سایر اعضای خانواده این فرد نیز از لحاظ ابتلا به ویروس جدید کرونا بررسی شدند که تست کرونای آن ها مثبت ولی بدون علائم بود  و در حال حاضر با حمایت های معیشتی طرح شهید سلیمانی در قرنطینه کامل قرار دارند.

کرمی گفت: شیوع کرونا در استان روبه افزایش است، احتمال ابتلا به گونه انگلیسی کرونا در استان بسیار بالا است و بهترین راهکار پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: در مقایسه نوع قبلی کرونا، ویروس جهش یافته انگلیسی از شدت علائم و شیوع بیشتری برخوردار است، لذا مراقبت های بیشتری را می طلبد.

به دلیل مشاهده ویروس کرونا نوع انگلیسی در استان قزوین طبق پیگیری های انجام شده از ستاد نماز جمعه استان، این هفته نماز جمعه در شهر قزوین و سایر شهرهای استان برگزار نخواهد شد.

کد خبر 584462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 3
    این همه مردم با کرونا چینی مردن ، ننوشتید کرونا چینی ! حالا چی شد کرونا انگلیسی می نویسید ! خدا پدر و مادر دایی جان ناپلئون رحمت کنه ! چقدر آدم باید دکم باشه ؟
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    سلام باید توکل کنید به خدا وبهداشت رارعایت کنیم موتمعن باشید دردی راکه خدا بده دواشم میده باید صبورباشید