مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
۱ نفر

سه نوع کامپیوتر مینی پی سی، آل این وان و لپتاپ جایگزین های امروزی سیستم های معمولی رومیزی هستند که ممکن است بسیاری از افراد یا شرکت ها آن ها را بر دیگری ترجیح دهند. ممکن است دلیل این ترجیح، کمبود جا، قابلیت حمل راحت تر و یا ایجاد زیبایی بصری بیشتری باشد که بسته به نیاز فرد یا سازمان، در اولویت قرار گرفته است.

image-20210211134803-1.jpeg

در این مطلب قصد داریم با معرفی هر یک از این سیستم ها، در انتخاب درست سیستم مناسب به شما راهنمایی ارائه دهیم.

انواع سیستم های امروزی

لپ تاپ

لپ تاپ ها، کامپیوترهای کوچک و قابل حملی هستند که از یک صفحه کلید و صفحه نمایش تشکیل شده اند که روی یکدیگر تا می شوند. لپ تاپ دارای یک باتری قابل شارژ بوده که پس از اتمام باتری، کاربران می توانند به راحتی آن را شارژ کنند. این نوع کامپیوترها مانند کامپیوترهای رومیزی و شخصی از قدرت محاسباتی و عملیاتی بالایی برخوردار هستند.

قابلیت جابجایی و سر و صدای کم آنها مزایای بزرگی برای لپ تاپ ها محسوب می شود و در مقابل، گرافیک و بلندگوهای ضعیفی که دارند نقطه ضعف آنها می باشد. قیمت آنها نیز از کامپیوترهای رومیزی بالاتر است.

مینی پی سی

 مینی کامپیوتر یا مینی پی سی (Mini PC) یکی از بهترین محصولات دنیای مدرن امروز است که به طور قابل توجهی در هزینه، انرژی و فضای شما صرفه جویی می نماید. تمام امکاناتی را که از یک کامپیوتر انتظار دارید را می توانید در مینی پی سی مشاهده نمایید با این مزیت که این دستگاه ها ارزان تر، کوچک تر و کم مصرف تر می باشند. از مینی پی سی ها مثل کامپیوترها در زمینه های مختلفی استفاده می شود مانند وب گردی، گیمینگ، تجزیه داده ها، کاربردهای مهندسی و ... . شرکت های تولیدکننده این محصول بی نظیر همواره در تلاش هستند تا مشخصات مینی پی سی ها را با توجه به نیازهای مخاطبین تنظیم کنند.

آل این وان

تکنولوژی ال این وان (All-in-One) یک فناوری بسیار پیشرفته است که در آن کیس کامپیوتر و مانیتور در یک دستگاه یکپارچه شده‌اند تا هم فضای کمتری اشغال کنند و هم کارایی بهتری داشته باشند. تکنولوژی جدید طرح ال این وان با ارائه نمایشگرهای لمسی موجب شده که شما حتی دیگر نیازی به اتصال موس و کیبورد نیز به آن نداشته باشید به همین علت رقابت بین خرید لپ تاپ و ال این وان به شدت بالا گرفته است.

در ادامه با توجه به موارد گفته شده نیاز است مقایسه ای بین آل این وان و لپتاپ و همین طور مینی پی سی و لپتاپ انجام دهیم تا بتوان بهتر تصمیم گیری نمود.

مینی پی سی یا لپ تاپ

اولین گام در تصمیم گیری اینکه مینی پی سی بخرید یا لپ تاپ، تعیین نیازهای شما است. در واقع شما نه تنها باید مشخصات فنی مانند پردازنده و RAM را در نظر داشته باشید بلکه باید انتظارات اپراتور دستگاه را نیز تعیین کنید. تعیین این انتظارات به شما این اطمینان را می دهد که در مورد انتخاب یکی از این دو گزینه تصمیم درستی را اتخاذ نمایید.

قابلیت حمل:

هم مینی پی سی و هم لپ تاپ این آزادی را به شما می دهند تا کامپیوتر خود را به هر کجا که نیاز دارید ببرید. شما می توانید لپ تاپ خود را به راحتی داخل یک کیف گذاشته و در صورتی که شارژ داشته باشد در میان راه نیز استفاده کنید. در مقابل مینی پی سی که فاقد صفحه کلید و صفحه نمایش هستند را می توانید از پریز برق جدا کرده و برای مسافرت خود آماده شوید. برای استفاده نیز می توانید آن را به یک مانیتور یا تلویزیون و یا سایر دستگاه های ورودی متصل کنید.

نیازهای محیطی:

 رایانه های قدرتمند به طور فزاینده ای برای کاربردهای اتوماسیون تجاری و صنعتی مورد نیاز هستند. زمانی که فضای کافی برای کیس های بزرگ وجود ندارد، معمولا یک لپ تاپ یا مینی پی سی می تواند بهترین گزینه باشند. برای صنعت، یک مینی پی سی اغلب در مقابل یک لپ تاپ انتخاب بهتری می باشد. دلیل آن هم ادغام این دستگاه ها در تجهیزات مدرن و در طیف وسیعی از نقش ها است. در همین حال، هم لپ تاپ و هم مینی پی سی می توانند برای استفاده تجاری و دفتری مناسب باشند. از طرفی لپ تاپ ها می توانند بهترین گزینه برای مدیرانی باشند که در طول رفت و آمد خود نیز باید به امور شرکت رسیدگی نمایند.

سازگاری:

گرچه جنبه چند منظوره بودن لپ تاپ می تواند برای برخی از موارد جذاب باشد، اما به هر حال با این سیستم، محدودیت های سخت افزاری نیز وجود دارد. برخی از مینی پی سی ها با پشتیبانی از تجربه مدولار این امکان را به کاربر می دهند تا دستگاه را به طور دلخواه تغییر دهند. در واقع آنها می توانند مانیتورها، دستگاه های ورودی و سیستم های متصل شده را در مقابل لپ تاپ هایی که فقط به مانیتور و صفحه کلید داخلی خود متصل هستند تغییر دهند.

قدرت:

فاصله عملکرد میان لپ تاپ ها و کیس ها در طول سال ها کاهش یافته است، گرچه در برخی از فضاهای بزرگ هم هنوز با وجود کیس های قدرتمند امکان مانور بیشتر است اما برای نیازهای کاربران در بخش صنعتی و تجاری، لپ تاپ نیز می توانند مثمر ثمر واقع شده و اهداف کاربران را محقق سازند. در مورد مینی پی سی ها هم همین مسئله وجود دارد و می توان گفت به دلیل برخورداری از ویژگی های صرفه جویی در فضا می توانند بسیار کارآمد باشند. به طور کلی از پردازنده های سریع گرفته تا اتلاف موثر گرما همگی از ویژگی های مثبت لپ تاپ ها و مینی پی سی ها هستند.

لپتاپ یا آل این وان

در انتخاب بین لپ تاپ یا ال این وان عوامل مختلفی مثل اینکه چگونه می خواهید از رایانه شخصی خود استفاده کنید، کجا می خواهید آن را به کار بگیرید، نوع نمایشگری که نیاز دارید و میزان قدرت مدنظرتان در تصمیم گیری نهایی نقش دارد.

یکی از مواردی که ممکن است مد نظر شما قرار بگیرد صفحه نمایش لمسی می باشد. برای در اختیار داشتن لپ تاپی که به نمایشگر لمسی مجهز باشد، مجبورید هزینه بسیار گزافی پرداخت کنید، از طرف دیگر اگر بخواهید لپ تاپ های معمولی را به صفحه نمایش لمسی مجهز کنید باید یک مانیتور لمسی مجزا خریداری نمایید که مجددا هزینه ای را به شما تحمیل می کند درصورتی که که کامپیوتر آل این وان با صفحه نمایشگر لمسی با کیفیت نیاز شما را برطرف می کند. ضمن این که معمولا وضوح و روشنایی صفحه نمایش ال این وان نسبت به لپ تاپ بهتر است.

در نهایت با توجه به امکان ارتقای عملکرد آل این وان نسبت به لپتاپ، برتری بیشتری برای این دستگاه ایجاد می شود. برای مقایسه قیمتی این دو دستگاه نیز باید ویژگی ها و برند مشابهی را با هم مقایسه کنیم که معمولا در این صورت آل این وان قیمت پایین تری نسبت به لپتاپ خواهد داشت. دستگاه ال این وان از کیفیت بالاتری، هم از لحاظ صفحه نمایش و هم از لحاظ مشخصات پردازنده و هارد و غیره برخوردار است. البته قابلیت حمل لپتاپ، امکان استفاده از باتری، وزن کمتر و ... منجر به برتری این دستگاه شده است.

برای جمع بندی و کلام آخر بهتر است این موضوع را مد نظر داشته باشید که با توجه به نیاز فنی و همچنین سازمانی می بایست دستگاه مناسب را انتخاب نمایید. لپتاپ دستگاه قابل حملی است که در شرایط مختلف، بدون برق و بدون نیاز به امکانات اضافه قابل استفاده می باشد. اما عدم امکان ارتقا، قیمت بالاتر و برخی محدودیت ها ممکن است این دستگاه را مناسب شرکت ها و سازمانها نخواهد کرد. در مقابل مینی پی سی و آل این وان با ظاهری مدرن و کم جا، قابلیت ارتقا و تکنولوژی مدرن تر با قیمت مناسب تر، دستگاهی مناسب برای شرکت ها، بانک ها، آژانس های هواپیمایی و ... خواهد بود و بسیاری از سازمان ها را متمایل به خرید مینی کامپیوتر یا آل این وان می کند.

شرکت بهین تکنولوژی یکی از تولیدکنندگان مطرح کشور در صنعت است که با توجه به نیاز گسترده بازار و هدف حمایت از تولید ملی، کامپیوترهای آل این وان و مینی پی سی را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت عرضه می کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۰۰۰۴۵ تماس حاصل نمایید.

کد خبر 584417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha