قاره اروپا با داشتن هفت نماینده در فهرست کوتاه نامزدهای بین‌المللی بهترین فیلم بین‌المللی، پیشتاز این بخش در نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار است.

مجسمه اسكار

به گزارش همشهری آنلاین، از قاره آسیا «خورشید» مجید مجیدی از ایران نامزد شده و دو کشور که بیشترین مشکل را با چین دارند، در فهرست حضور یافته‌اند؛ «روزهای بهتر» به کارگردانی درک سانگ از هنگ‌کنگ و «یک خورشید» به کارگردانی چانگ مونگ-هونگ از تایوان.

«یک دور دیگر» توماس وینتربرگ از دانمارک، «شارلاتان» به کارگردانی آگنیشکا هولاند از جمهوری چک، «گروهی» الکساندر ناناو از رومانی، «رفقای عزیز!» آندری کنچالوفسکی از روسیه، «امید» به کارگردانی ماریا سودهال از نروژ، «کجا می‌روی، آیدا؟» یاسمیلا ژبانیچ از بوسنی و هرزگوین و «ما دو نفر» فیلیپو مِنِه‌گِه‌تی از فرانسه نماینده‌های سینمای اروپا در اسکار ۲۰۲۱ هستند.

از پنج فیلم مانده هم سهم آفریقا دو فیلم است و سهم قاره آمریکا سه فیلم. «شب شاهان» به کارگردانی فیلیپ لاکوت از ساحل عاج و «مردی که پوست خود را فروخت» ساخته کوثر بن هنیه از تونس نمایندگان قاره سیاه هستند و آمریکا با «من دیگر اینجا نیستم» فرناندو فِریاس دلاپارا از مکزیک، «زن گریان» خایرو بوستامِنته از گواتمالا و «مأمور نفوذی» مایته آلبردی از شیلی می‌توانند وارد فهرست پنج نامزد نهایی اسکار ۲۰۲۱ شوند.

امسال در مجموع ۹۳ فیلم برای بردن اسکار رقابت کردند که در نوع خود یک رکورد تازه است. لسوتو، سودان و سورینام برای اولین بار در بخش فیلم بلند بین‌المللی حضور یافتند که البته در همین تجربه اول ناکام ماندند. پنج نامزد نهایی روز ۱۵ مارس معرفی می‌شوند و نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۵ آوریل برگزار خواهد شد؛ دو ماه پس از زمان همیشگی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا.

کد خبر 584323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha