مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درخصوص چالش‌ها و مزایای پیش روی طرح حذف دفترچه‌های بیمه درمان کاغذی و نیز نحوه بهره‌مندی از این طرح برای افرادی که کارت ملی ندارند، توضیح داد.

نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره چالش های پیش روی اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه اظهار کرد: به نظر می آید که همه باید بپذیریم با ورود تکنولوژی در جای جای زندگی ما، بخش سلامت نیز در سطح جهان به سمت استفاده از تکنولوژی برای بهتر شدن شرایط بیماران رفته است.

وی افزود: وقتی نسخه نویسی الکترونیک باشد، می توانیم پرونده الکترونیک سلامت بیماران را داشته باشیم، اما در سیستم کاغذی معمولا بیماران نتایج همه آزمایش ها را نگهداری نمی کنند و پرنده کاملی ندارند اما اکنون فرصت خوبی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به دست آمده و  یک کار ملی است که نفعش برای نظام سلامت و بیمار است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در مسیر اجرای طرح حذف دفترچه های کاغذی با دو چالش رو به رو باشیم اظهار کرد: چالش نخست، اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم است. تلاش می کنیم با اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه ها به مردم بگوییم که قرار نیست اتفاق نگران کننده ای رخ بدهد، تا الان با دفترچه به مراکز درمانی مراجعه می کردید و اکنون می توانید با کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی اقدام کنید.

غفاری افزود: به این ترتیب که اگر زیر ۱۸ سال سن دارید، شناسنامه تان را همراه خود ببرید، اگر بیمه شدگان زیر ۱۸ سال کدملی نداشته باشند می توانند شماره دفترچه بیمه شان را نیز بنویسند. اگر اتباع خارجی هستید با کد فراگیر یا کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی مراجعه کنید. همچنین باید به پزشکان بگوییم که هربار بیمار را ویزیت می کنند روی سربرگ نسخه، کدملی بیمار را حتما درج کنند.

وی با اشاره به اینکه یک چالش دیگر ما مربوط به دو استان فارس و مازندران است گفت: یک مشکل کوچک در دو استان فارس و مازندران داریم که پزشک خانواده دارند. در حال تدوین فرایند کار در آنجا هستیم که طرح مطابق با برنامه پزشک خانواده شان باشد.

کد خبر 584242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha