مسئولان پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن در این شهر، نکات مهمی را به راهپیمایان گوشزد کردند.

راهپیمایی 22 بهمن

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۲۴ شب گذشته انجام و محدودیت بعدی نیز از هفت صبح امروز قبل از شروع مراسم توسط عوامل پلیس راهور تهران بزرگ مراسم آغاز شده است، گفت: این جشن فقط با خودروهای شخصی و موتورسیکلت انجام می‌شود و فراخوانی برای حضور پیاده مردم نداریم.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: به خاطر شرایط موجود این مراسم بدون حضور افراد پیاده و به صورت تردد موتورسیکلت  و خودرویی برگزار می‌شود و وسایل نقلیه سنگین نیز اجازه تردد در این مسیر را ندارند.  

وی تاکید کرد: موتورسواران و رانندگان خودروهایی که قصد شرکت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی را دارند صرفا از مسیرهای اعلامی ۱۲گانه استفاده کنند.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه مسیرها همان مسیرهای دوازده‌گانه سال‌های گذشته است، گفت: امسال که به دلیل شرایط کرونایی این مراسم بدون حضور افراد پیاده برگزار خواهد شد، شش مسیر برای موتورسیکلت‌سواران و شش مسیر دیگر هم برای تردد خودروسواران در نظر گرفته شده است و این تردد با یکدیگر تداخل ندارند.

مسیرهای تردد ویژه موتورسیکلت در راهپیمایی ۲۲ بهمن 

  •  مسیر شماره ۱ (موتوری): مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۴ (موتوری): مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
  •  مسیر شماره ۵ (موتوری): مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
  •  مسیر شماره ۶ (موتوری): مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۷ (موتوری): مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی 
  • مسیر شماره ۸ (موتوری): مسجد حضرت حجت بن الحسن(عج)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی 

مسیر ویژه تردد خودروها در راهپیمایی ۲۲ بهمن 

  • مسیر شماره ۲ (خودرویی): مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی
  •  مسیر شماره ۳ (خودرویی): مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۹ (خودرویی): مسجد امام سجاد(ع)، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی 
  • مسیر شماره ۱۰ (خودرویی): مسجد امام جعفرصادق(ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی 
  • مسیر شماره ۱۱ (خودرویی): مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار گلها، بزرگراه فتح، میدان فتح، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی 
  • مسیر شماره ۱۲ (خودرویی): مسجد نظام مافی، بلوار آیت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

سردار حمیدی اظهار کرد: آن چیزی که در خصوص مسیرهای ١٢گانه مورد اهمیت است این است که ۶ مسیر همان مسیرهای سال‌های گذشته است که مسیرهای یک، چهار، پنج، شش، هفت و هشت مسیر ویژه تردد موتورسواران است.  

وی ادامه داد: مسیرهای ۲، ۳، ٩، ١٠، ۱۱ و ۱۲ نیز ویژه تردد خودروسواران در نظر گرفته شده است.

سردار حمیدی اظهار کرد: تغییری امسال صورت‌گرفته که مسیر شماره ۱۱ که قبلا از تهرانسر وارد مخصوص به سمت شرق می‌شد، سال جاری با توجه به اینکه خودروسوار در نظر گرفته شده از طریق بلوار شاهد وارد بزرگراه فتح به سمت شرق، میدان فتح و آیت‌الله سعیدی به سمت شمال خواهند شد.  

وی اظهار کرد: همچنین اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۷ صبح روز ۲۲ بهمن‌ماه شروع می‌شود و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت. در این ساعات تردد اتوبوس‌ها از  پایانه غرب ممنوع خواهد بود و حرکت مسافران و خودروهای مبدا فرودگاه از مسیر جایگزین صورت خواهد گرفت و طرح ترافیک نیز نخواهیم داشت.

وی از راکبان موتورسیکلت  و رانندگان خواست فقط از مسیرهای اعلامی و از قبل تعریف‌شده ۱۲گانه حرکت کنند.

همچنین، بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: با توجه به برگزاری خودرویی  و موتوری مراسم امسال  و تردد خودروها و موتورسیکلت‌سواران در مسیرهای ۱۲‌گانه اعلامی لازم است موتورسیکلت‌سواران محترم، نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بیش از پیش  اهتمام داشته باشند.

وی افزود: از موتورسیکلت‌سواران می‌خواهیم فقط در مسیرهای اعلامی ۶‌گانه که اطلاع‌رسانی شده است حرکت کنند و از ورود به مسیرهای تردد خودروها و تداخل ترافیک با مسیر آنها جدا خودداری کنند.

وی گفت: همچنین موتورسواران محترم از تغیر مسیر ناگهانی در طول مسیر جشن خودداری کنند چراکه تغیر مسیر ناگهانی می‌تواند باعث بروز حادثه و ایجاد خطر برای دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم شود.

سرهنگ همه‌خانی بیان کرد: موتورسواران همچنین به طور ویژه تمام حواس خود را به جلو معطوف داشته و ضمن اینکه از کلاه کاسکت استفاده می‌نمایند حتما به توصیه‌های پلیس راهور مستقر در تقاطع‌ها و معابر گوش فرا دهند.

وی افزود: موتورسواران گرامی حتما حواس خود را به  ترک‌نشین خود نیز معطوف دارند تا از هرگونه حادثه و اتفاق ناگوار جلوگیری کنند.

کد خبر 584239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha