ساعت ۱۰ صبح امروز، مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن که به دلیل بیماری کرونا به صورت حضور موتوری و خودرویی است، آغاز می‌شود.

22 بهمن

به گزارش همشهری‌آنلاین، برنامه‌های امسال از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه، ۲۲ بهمن، آغاز خواهد شد و مسیرهایی برای حرکت موتور و دوچرخه و مسیرهایی نیز برای خودروها در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های امسال کاملا متفاوت با سال‌های قبل است. فراخوانی برای راهپیمایی و هیچ‌گونه تجمعی نخواهیم داشت و طبق مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا هیچ برنامه‌ای برای راهپیمایی و تجمع نخواهیم داشت و ان‌شاالله  جشن چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

به گفته قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های پایانی مراسم ۲۲ بهمن امسال نیز تفاوتی با سال‌های قبل نخواهد داشت و در تهران در مجاورت برج آزادی و در شهرستان‌ها در جایگاه‌های ویژه هدایت مراسم برنامه‌هایی مانند قرائت قطعنامه، سرود و سخنرانی به تناسب سال‌های قبل برگزار می‌شود.

  • مسیرهای ۱۲گانه راهپیمایی موتوری و خودرویی خانوادگی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال در تهران به شرح زیر است: 
  • مسیر شماره ۱ (موتوری): مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۲ (خودرویی): مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۳ (خودرویی): مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۴ (موتوری): مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۵ (موتوری): مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۶ (موتوری): مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۷ (موتوری): مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۸ (موتوری): مسجد حضرت حجت بن الحسن(عج)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۹ (خودرویی): مسجد امام سجاد(ع)، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۱۰ (خودرویی): مسجد امام جعفرصادق(ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۱۱ (خودرویی): مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار گلها، بزرگراه فتح، میدان فتح، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی
  • مسیر شماره ۱۲ (خودرویی): مسجد نظام مافی، بلوار آیت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

پویش هر خودرو یک پرچم

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به راهپیمایی موتوری و خودرویی ۲۲ بهمن گفت: از کسانی که به بهترین شکل خودروی خود را تزیین کنند، تجلیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نصرت‌الله لطفی گفت: آغاز حرکت خودروها و موتورها در تمام شهرها از مقابل مساجد خواهد بود و مردم با تزیین خودروهای خود، به دشمن این نکته را یادآور می‌شوند که به قصد راهپیمایی آمده‌اند و دشمن نگوید که از ترافیک خیابان‌ها برای راهپیمایی استفاده شده است و پیامی که به تمام دنیا می‌دهیم، این است که مراسم جشن انقلاب در سال کرونایی اینگونه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این روزها پویش‌هایی همچون پویش هر خانه یک پرچم، راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با تزیین خودروهای خود در پویش هر خودرو یک پرچم شرکت کنند و حتی سقف خودروها را می‌توانند تزیین کنند تا در فیلمبرداری هوایی نمادهای تبلیغی مشخص شود.

خدمات رایگان مترو

نایب‌رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از رایگان بودن خدمات این شرکت به شهروندان در روز ۲۲ بهمن خبر داد.

فرنوش نوبخت با اشاره به برگزار نشدن مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در پایتخت، افزود: این آیین امسال ‌به دلیل شیوع ویروس کرونا، با شرایط خاص و به صورت موتوری و خودرویی برگزار می‌شود.

به گفته وی، با توجه به تمهیدات انجام‌شده برای تسهیل تردد شهروندان و شرکت‌کنندگان در این برنامه از ابتدای صبح روز ۲۲ بهمن‌ماه تا پایان مراسم ایستگاه‌های خطوط هفت‌گانه مترو تهران و حومه رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در این روز خدمات‌رسانی در خطوط هفت‌گانه مترو تهران و حومه افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: طبق روال سنوات گذشته و به منظور حفظ نظم و امنیت در روز ۲۲ بهمن در میدان آزادی، ایستگاه مترو میدان آزادی واقع در خط چهار مترو از ابتدای صبح تا پایان مراسم، تعطیل است و مسافرگیری انجام نخواهد شد.

پیام تبریک مسئولان و نهادها 

 مسئولان، مقامات کشوری و نهادها و سازمان‌ها در پیام‌هایی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند.

جهانگیری: آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی امروز میثاق و تعهد همه ماست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در پیامی ضمن تبریک چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی سه خواست تاریخی ملت ایران در آن روز بود که اکنون به میثاق و تعهد یکایک ما در حکومت و جامعه مدنی تبدیل شده است.

متن پیام جهانگیری به شرح زیر است:

«٢٢ بهمن؛ چهلمین و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد. انقلابی که به نام خدا آغاز شد و با مشارکت موثر همه گروه‌ها و طبقات اجتماعی و معماری مردم‌سالارانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید. آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی سه خواست تاریخی ملت ایران در آن روز بود که اکنون به میثاق و تعهد یکایک ما در حکومت و جامعه مدنی تبدیل شده است. انقلاب آن روز نتیجه آگاهی و جان‌فشانی همه بود و امروز هم بدون تبعیض از آنِ همه ایرانیان اعم از زنان و مردان، نسل‌ها و گروه‌های اجتماعی، اقوام و مذاهب است. حفظ و بالندگی این میراث ملی و دینی در پاسداشت و پیگیری عملی آرمان‌های انقلاب یعنی آزادی، استقلال، جمهوریت، عدالت و پیشرفت همه‌جانبه است.»

لاریجانی: انقلاب اسلامی ایران حرکتی نو در جهان اسلام است

به گزارش ایرنا،  علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و انقلاب اسلامی را حرکتی نو در جهان اسلام توصیف کرد که باید آن را قدر نهاد. متن این پست اینستاگرامی چنین است:

پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن، جلوه گاه عزت ملت ایران، موجب استقلال کشور و حرکتی نو در جهان اسلام است که باید آن را قدر نهاد.
انقلاب اسلامی با پیشوایی امام (ره) بر پایه وحدت امت و اعتماد عمومی شکل گرفت و از واژه‌هایی که امام بیش از هر واژه دیگر به کار می برد، وحدت  بود؛ زیرا وحدت، کلید پیروزی و استمرار انقلاب است. انقلاب اسلامی ایران، با صلابت اما مظلوم است. متاسفانه برخی به هر بهانه‌ای می‌خواهند صفوف ملت را متفرق کنند و حال آن که انقلابی واقعی کسی است که وفاق ملی را تحت زعامت رهبری معظم  انقلاب پی بگیرد تا قدرت ملت بر مکر دشمن فائق آید.

  انقلاب اسلامی؛ انقلاب در ارزش‌های جامعه بود

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال ‌احمر در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۲۲ بهمن‌ماه و آغاز چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تأکید کرد: «انقلاب اسلامی ایران به‌یقین یکی از مردمی‌ترین رخدادهای دوران معاصر است.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین معزی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

چهلمین‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحقق وعده الهی است؛ «ان تنصرواْ اللّه ینصرْکمْ و یثبّتْ أقْدامکمْ، اگر خدا را یاری کنید، خداوند یاریگرتان خواهد بود و گام‌هایتان را استوار خواهد ساخت.»

انقلاب اسلامی به رهبری فقیه عارف و سیاستمدار دوراندیش حضرت امام‌ خمینی(ره) و از خودگذشتگی مردان و زنان این سرزمین در بهمن ‌سال پنجاه‌وهفت به پیروزی رسید. این انقلاب طی چهار دهه فرازهای حساس و روزها و سال‌های خطیری را با تکیه بر الطاف الهی و اعتماد و پشتیبانی مردم پشت سرگذاشت و این نهال روزبه‌روز با صبر و شکیبایی تنومندتر شد. نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوره معاصر به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی(ره) تاسیس و الهام‌بخش حرکت‌ها و نهضت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز جهان و تاثیرگذار بر همه معادلات بین‌المللی گردید و امروز نیز با رهبری خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همان مسیر روشن را با اقتدار ادامه می‌دهد.

انقلاب اسلامی ایران به‌یقین یکی از مردمی‌ترین رخدادهای دوران حاضر است. مردم آگاه، عدالت‌خواه و مجاهد ایران در همه مراحل پیروزی انقلاب اسلامی همواره خالصانه از بذل جان و مال خود برای برافراشتن پرچم اسلام و مبارزه با ظلم و استبداد و جهالت دریغ نکرده‌اند. حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر ‌و جوان، زن‌ و مرد از همه اقشار و صنوف به‌ویژه آزادگان و محرومان جامعه و جانفشانی شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس در بزنگاه‌های تاریخی گواه روشنی بر این حقیقت است.

انقلاب دگرگون‌کننده ارزش‌ها و پدیدآورنده مفاهیم نوین انسانی و احیاکننده معارف دین در جامعه بود. مادام که این ارزش‌ها برقرار و  جاری است انقلاب تداوم خواهد داشت. خدمت‌رسانی صادقانه از جمله این ارزش‌هاست که هلال‌احمر در ابعاد مختلف به آن می‌پردازد. بیست‌ودوم بهمن‌ماه امسال نیز از این حیث ویژه است که جبهه ظلم و کفر همه توان خود را برای متوقف ساختن مسیر این انقلاب مردمی و فاصله انداختن بین مردم و آرمان‌های اصلی انقلاب به کار گرفته‌اند تا مگر در این صف خروشان و اراده آهنین خللی وارد آید. برای برافراشته ماندن پرچم جمهوری اسلامی ایران که پرچم ارزش‌ها و فرهنگ ارجمند اسلام و ایران است، باید هم‌چون گذشته بر استواری و همبستگی پای فشاریم و بر آرمان‌های انقلاب در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری ایستادگی کنیم، باشد که آن را به دست مصلح کل، امام عصر(عج) بسپاریم.  

امسال فراگیری بیماری و شرایط خاص سبب شده است راهپیمایی شکوهمند بیست‌ودوم بهمن به صورت نمادین برگزار شود لکن عهد مردم با انقلاب و ارزش‌های متعالی آن جاودانه است.

اینجانب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بار دیگر به مردم شریف ایران به ویژه به خانواده  جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های وابسته و خانواده‌های محترم آنان تبریک و تهنیت می‌گویم.

تمام همت دشمنان ضربه زدن به وحدت کلمه است 

سازمان حفاظت محیط زیست در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد تمام همت دشمنان ضربه زدن به وحدت کلمه است.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، در این بیانیه آمده است: 

بیست‌ودوم بهمن‌ماه، روزی است که مردم ندای امام خمینی(ره) را لبیک گفته، با اتحاد و از جان گذشتگی حماسه‌ای تاریخی رقم زدند و آن رهبر کبیر به پشتوانه ملتش جمهوری اسلامی را بنیان نهاد؛ امروز نیز با راهبری رهبر معظم انقلاب، این انقلاب ادامه دارد.  

اگر چه دشمنان هرچه در توان داشتند به میدان آوردند که ستاره‌های مکتب آن رهبر فرزانه را از انقلاب بگیرند و تمام همّت دشمنان ضربه زدن به وحدت کلمه است.
باشد که ایران عزیز و ملت بزرگش روزهای پر امید و سعادتی را در آغوش کشند و فریب دشمنان به خودشان بازگردد.

کد خبر 584237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha