معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره طرح تهیه بلیت الکترونیکی در متروی تهران با کارت ملی و انتقاداتی که به این طرح وارد شده، گفت: متاسفانه این طرح هنوز شروع نشده حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشته در حالی که ما بلافاصله برای اتباع خارجی تدابیری را اتخاذ کردیم.

حسین ذوالفقاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری طی سخنانی ما اعلام کردیم که این طرح به مدت دو هفته متوقف شود و برای اتباع خارجی که قانونی هستند کدی صادر شود که مشکلی برای تهیه بلیت نداشته باشند، ولی عده‌ای به دنبال این هستند که در بستر فضای مجازی در ارتباط با این موضوع حاشیه‌سازی کنند.

ذوالفقاری با اشاره به استرداد زندانیان ایرانی در کشورهای همسایه، گفت: با هماهنگی وزارت خارجه حدود ۱۵۰۰ زندانی که در کشورهای ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان زندانی بودند، استرداد شدند که در اینجا دوران مجازات خود را بگذرانند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به موضوع صید ترال ماهی اظهار کرد: این مسئله مورد بررسی قرار گرفت که در همین راستا دستورالعملی از سوی دولت آماده شده تا منافع مرزنشینان نیز در این حوزه در نظر گرفته شود.

ذوالفقاری با اشاره به موضوع پاکسازی مین در کشور، اظهار کرد: اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی‌ها با وزارت دفاع انجام شده و تاکنون حدود یک میلیون هکتار پاکسازی شده و زمین‌های امن در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به موضوع سامانه امور مسافربری، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم ایجاد سامانه «API» بود که در وزارت کشور تصویب شد و امروز در مرحله واگذاری به مجری است تا اطلاعات مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند در سامانه جهانی ایکائو ثبت شود.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه طی این سال‌ها  ۱۳ مرز رسمی ایجاد شده که ۸ مرز، زمینی است، گفت: در ارتباط با ساماندهی اتباع خارجی در طول این مدت ۸ مرحله آمایش اتباع افغانی که حدود ۸۵۰ هزار نفر هستند صورت گرفت و همچنین ساماندهی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی و ازدواج مردان ایرانی و زنان خارجی صورت گرفته است

معاون امنیتی وزیر کشور، درباره تامین امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن که به شکل خودرویی و موتوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در خصوص راهپیمایی خودرویی قاعدتا تامین امنیت آن با سالهای قبل متفاوت است. پیش بینی کارهای امنیتی اطلاعاتی برای مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری در پاسخ به پرسشی درباره تامین امنیت انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: کارهای مختلفی در این زمینه انجام داده‌ایم و طرحهای امنیتی در حال پیگیری است و در همین راستا اطلس امنیتی در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به تامین پروتکل‌های بهداشتی انتخابات، یادآور شد: تا الان دو جلسه کارشناسی در این زمینه برگزار شده و دستورالعمل ویژه‌ای برای برگزاری انتخابات در مراحل مختلف انتخابات از ثبت‌نام و رای‌گیری گرفته تا حضور مردم و مجریان در حوزه‌های انتخابیه و همچنین پروسه شمارش آرا در حال بررسی است و تا دو هفته دیگر سند جامع پروتکل انتخاباتی با محوریت «سلامت و مشارکت» آماده می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به آخرین وضعیت تهیه اطلس امنیتی انتخابات، گفت: شرایط تهیه اطلس امنیتی انتخابات دو بخش دارد، یک بخش معطوف به گذشته است و یک بخش معطوف به شرایط اجتماعی آینده کشور است. بخش گذشته که مشکلی ندارد و در سنوات گذشته نیز بر اساس نقطه‌گذاری‌های که در کشور  صورت می‌گرفته و بر اساس سوابقی که احیانا در برخی حوزه‌ها در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس یا شوراها درگیری یا التهاباتی صورت گرفته بوده تدوین می‌شده است.

معاون امنیتی وزیر کشور ادامه داد: اما یک بخش معطوف یه شرایط آینده و شکل‌گیری رقابتهای انتخاباتی است به ویژه که در انتخابات پیش رو قرار است در کنار انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز برگزار شود. بر همین مبنا در حال تدوین اطلس انتخاباتی هستیم که در آن وضعیت حوزه‌های انتخابیه‌ای که احیانا احتمال درگیری و تنش در آنها وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 584164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha