همشهری آنلاین: فیفا از باشگاه‌های فوتبال خواسته تا با شرکت بازیکنان زیر ۲۳ سال خود در المپیک موافقت کنند.

کلاوس آلوفس، مدیر ورزشی باشگاه وردربرمن آلمان، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را سرزنش کرد که از منافع اعضای خود به اندازه‌ کافی پشتیبانی نمی‌کند. وی اعلام کرد که از این وضعیت ناخرسند است و نیاز آن را حس می‌کند که پس از بازی‌های المپیک پکن، باشگاه‌های فوتبال و فیفا با هم گفت‌وگو کنند.
 
بنا بر اعلام دویچه‌وله، واکنش خشمگینانه‌ مدیر ورزشی وردربرمن به این مسئله بازمی‌گردد که فیفا از باشگاه‌های فوتبال خواسته بود، با شرکت بازیکنان زیر ۲۳ سال خود در بازی‌های المپیک موافقت کنند. ولی برمن در آستانه فصل جدید فوتبال بوندسلیگا، حاضر نیست دیه‌گو، ستاره‌ برزیلی خود را در اختیار تیم المپیک این کشور قرار دهد. به گفته‌ آلوفس، هیچ ضابطه و محمل قانونی برای موظف کردن باشگاه‌های فوتبال به چنین اقدامی وجود ندارد.
 
از سوی دیگر ژاک روژه، رئیس کمیته‌ بین‌المللی المپیک، باشگاه‌های فوتبال را تهدید کرد که در صورت عدم موافقت با  شرکت بازیکنان خود در رقابت‌های فوتبال المپیک، بازیکنان خاطی را محروم خواهد ساخت. کلاوس آلوفس در برابر این تهدید گفت: «کمیته‌ بین‌المللی المپیک از نظر قانونی اجازه‌ چنین کاری را ندارد و محرومیت بازیکنان فوتبال، در حیطه‌ اختیارات این کمیته نیست.»
 
گفتنی است که دیه‌گو از شرکت در بازی‌های المپیک استقبال کرده است.

کد خبر 58412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز