آغاز عملیات اجرایی پروژه رمپ بتنی حوضچه شناورهای صیادان ابوموسی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شد.

رمپ بتنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رئیس شیلات شهرستان ابوموسی گفت: رمپ بتنی حوضچه شناورهای صیادی در فاز اول اجرا خواهد شد و در ادامه احداث پارکینگ برای استقرار قایق‌های صیادی انجام می‌گیرد. با توسعه حوضچه از آن به عنوان بندر صیادی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با ایجادتاسیسات پشتیبانی و استفاده از پسکرانه بندر، ضمن بهره‌مندی جامعه صیادی زمینه اشتغال بالغ بر ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم وغیرمستقیم فراهم می‌شود.

عبدالرسول عیدی این پروژه را از اهداف و سیاست‌های دولت در اجرای برنامه‌های توسعه جزایر (ایجاد اشتغال مولد و پایدار، افزایش وتثبیت جمعیت، بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های منطقه، اقتصاد دریامحور) خواند.  با توجه به فضای مساعد این منطقه برای فعالیت و اشتغال‌زایی در حوزه شیلات، این ظرفیت مورد توجه ویژه قرار دارد.  

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه چهل درصد جمعیت ما را جامعه صیادی تشکیل می‌دهند،  این پروژه برای تسهیل در پهلوگیری و همچنین با هدف ایجاد مکان مناسب برای استقرار شناورهای صیادان و جلوگیری از آسیب به شناورها در زمان مواج شدن دریا احداث خواهد شد.

این رمپ با مساعدت و همکاری نیروی دریایی سپاه احداث خواهد شد.

کد خبر 584056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha