شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عده‌ای از کانادایی‌ها تلاش می‌کنند یک خرچنگ عظیم‌الجثه 100 ساله را آزاد کنند

خرچنگ‌دوست‌ها در تلاش هستند تا یک بازار ماهی در ایالت برونشویک در شرق کانادا را متقاعد کنند که یک خرچنگ عظیم‌الجثه را که تصور می‌شود، بیش از 100 سال داشته باشد، آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این سخت‌پوست 10 کیلوگرمی نر که "دی‌دی‌ بزرگ" نامیده می‌شود، در ابتدای این ماه در خلیج فاندی صید شد و اکنون در مغازه Big Fish بازار ماهی شدیاک به نمایش درآمده است.

به گفته صاحب مغازه، دنیس بو، قرار بود که این خرچنگ در هفته‌های آینده به حراج گذاشته شود.

اما کارزار گسترده‌ای برای جلوگیری از ختم شدن سرنوشت این خرچنگ به قابلمه آب جوشان به طور غیرمنتظره‌ای این برنامه را به هم زد.

فعالان حمایت از حیوانات یک تومار اینترنتی ایجاد کردند و زنی در شهر ونکوور در ساحل غربی کانادا از انجمن حمایت از حیوانات تورونتو و گروه حامی حقوق حیوانات PETA درخواست کمک کرد.

خانم لورا- لی شاو اهل ونکوور به شبکه سراسری سی‌بی‌سی گفت پختن زنده‌زنده خرچنگ‌ها در آب جوش عملی وحشیانه است. او از طرفداران این خرچنگ خواست پول‌های‌شان را جمع کنند تا آزادی او را بخرند.

 روزانه بیش از 1000 توریست در این مغازه توقف کرده‌اند تا خرچنگ عظیم‌الجثه را ببینند. صاحب مغازه گفت: "حدود نیمی از آنها می‌گویند می‌خواهند مهمانی بزرگی به راه بیندازند و خرچنگ را بخورند و نیم دیگر می‌خواهند او آزاد شود."

به گفته او، یک پسربچه هم که به از پشت محفظه شیشه‌ای به این موجود خیره شده بود، می‌گفت می‌خواهد او را به عنوان یک حیوان خانگی نگهدارد.

بالاترین قیمت پیشنهادی تا به حال 3500 دلار از سوی یک زن اهل اونتاریو برای آزاد کردن خرچنگ بوده است.

مقامات شیلات هم گفته‌‌اند که پیش از بازگردان خرچنگ به دریا باید او را معاینه کنند تا بیمار نبودن و امکان‌پذیربودن رهاکردن تایید شود

کد خبر 58403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز