کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با انتشار اطلاعیه‌ای سفر به برخی شهرهای زرد کرونا را در کشور ممنوع اعلام کرد.

محدودیت کرونا - عوارض - ممنوعیت سفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره ۴ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: ضمن تبریک فرارسیدن ایام فرخنده پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان­گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب در ابتدا لازم است مراتب تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی آحاد مردم عزیز، قشرهای مختلف و دستگاه‌­های ذیربط در اجرای دقیق طرح هوشمند محدودیت­‌های بیماری کرونا که به لطف حضرت حق و در کنار اجرای سایر طرح‌­ها، منجر به توقف روند صعودی ابتلا و فوت هموطنان عزیزمان بر اثر بیماری کرونا شد، اعلام نماید.

این اطلاعیه می‌افزاید: به رغم توفیق در این امر خطیر متاسفانه به دلیل ویژگی­‌های خاص ویروس کووید ۱۹، سرعت انتشار و انتقال در فصل زمستان، شیوع ویروس­ جهش­ یافته در اقصی نقاط دنیا و عدم دستیابی به درمان قطعی باید اذعان داشت که این وضعیت شکننده بوده به نحوی که برابر اخبار و گزارش‌­ها روند نزولی در برخی از شهرستان­‌ها و استان­‌ها متوقف و مجدد شاهد افزایش مراجعات و حضور در مراکز درمانی هستیم.

در این اطلاعیه آمده است: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌­ها همچنان ملاک عمل همه استان‌­ها و دستگاه‌­ها بوده و لازم است برابر الزامات و محدودیت‌­های تعیین شده در وضعیت‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز فعالیت­‌ها استمرار یابد.

بر اساس این اطلاعیه، به­ منظور مدیریت روند بیماری در برخی از شهرهای زرد مسافرپذیر (که همچنان با آمار ترددها و حضور افراد غیربومی افزایشی مواجه هستند.) ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در صورت عدم رعایت تعیین شده، اجرایی می‌شود.

بر این اساس، این مقررات در همه شهرستان‌­های با وضعیت زرد در سه استان مازندران، گیلان و گلستان و شهرهای مشهد، شیراز، قم، کیش، قشم، بوشهر و بندرعباس که در صورت وضعیت زرد، ممنوعیت مورد نظر اعمال خواهد شد.

 کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از شهروندان خواسته است قبل از تصمیم به مسافرت به این شهرها وضعیت را بررسی و در صورت شرایط زرد کرونایی از مسافرت خودداری کنند.

بر اساس این اطلاعیه این ممنوعیت صرفا مرتبط با خودروهای شخصی بوده و سایر وسائط نقلیه را شامل نمی­‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: برابر هماهنگی به­ عمل آمده تدابیر لازم برای فراهم نمودن امکان ترددهای ضروری مورد تایید فرمانداری­‌های مورد اشاره با ارائه مستندات اتخاذ خواهد شد.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی در پایان بار دیگر بر عدم انجام سفرهای غیرضروری در ایام منتهی به پایان سال تاکید کرد.

کد خبر 583952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha