دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آمادگی این اداره ‌کل برای حمایت از توسعه و رونق گردشگری موسیقی در سنندج خبر داد.

موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،   یعقوب گویلیان در جمع خبرنگاران با اشاره به پلاک‌کوبی شهر خلاق موسیقی در سنندج در هفته گذشته، اظهار کرد: ظرفیت‌های هنری، تاریخچه غنی و وجود هنرمندان مستعد در حوزه موسیقی سبب جهانی شدن سنندج در حوزه موسیقی شده است.  

وی اضافه کرد: گردشگری موسیقی یکی از شاخه‌های مهم و ارزشمند صنعت گردشگری در دنیاست که می‌تواند علاوه بر شناساندن هرچه بهتر اماکن تاریخی و گردشگری به مردم دنیا در معرفی موسیقی نواحی و موسیقی اصیل نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کند.  

همچنین گردشگری موسیقی از شاخه‌های گسترده گردشگری فرهنگی است و امروزه بخش قابل‌توجهی از گردشگران بین‌المللی به این نوع گردشگری تمایل دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آمادگی این اداره ‌کل برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری موسیقی در سنندج خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری نشست‌هایی با مدیران شهری سنندج و هنرمندان حوزه موسیقی استان در این خصوص انجام شده است و برای تقویت این حوزه نشست‌های تخصصی دیگری نیز در آینده انجام خواهد شد.  

وی بیان کرد: راه‌اندازی موزه موسیقی در سنندج یکی از راه‌های حمایت از این حوزه است، جمع‌آوری و نمایش آثار فاخر موسیقی از هنرمندان نامی این حوزه، اسناد و مدارک مرتبط با موسیقی و همچنین آثار تاریخی موجود با این بخش در یک مکان می‌تواند علاوه بر معرفی هرچه بهتر موسیقی سنندج، در جذب گردشگر و ماندگاری آنها در استان نقش بسزایی داشته باشد.

کد خبر 583787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha