سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچ اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هرکسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری در کار نیست.

تزریق واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برخی موارد مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اجباری بودن واکسیناسیون یا اخذ تعهد برای تزریق واکسن کرونا گفت: واکسیناسیون کووید ۱۹ کاملا رایگان بوده و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد. گروه هدف برای انجام واکسیناسیون در شبکه بهداشت مشخص بوده و بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

وی افزود: تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند برای کرونا واکسینه می‌شوند.

واردات واکسن کرونا

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره واردات واکسن کووید ۱۹ توضیح داد: پنج‌شنبه هفته گذشته اولین محموله واکسن کرونا از روسیه وارد کشورمان شد و برنامه‌ریزی شده که بر اساس اولویت‌ها، واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: اولویت‌بندی واکسیناسیون طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولان و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند واکسینه خواهند شد.

اولین گروهی که واکسینه می‌شوند

رئیسی گفت: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند پرسنل بخش کرونا و پرسنل آی‌سی‌یوهایی هستند که مستقیم با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سروکار دارند و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان می‌رویم.

واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۹ گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

میزان واردات واکسن کرونا

رئیسی درباره میزان واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.
 

کد خبر 583724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha