مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از آغاز طرح حفظ ۳ ساله قرآن کریم از ابتدای ماه رمضان ۱۴۰۰ خبر داد.

شبکه قرآن و معارف سیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم از آغاز طرح حفظ ۳ ساله قران کریم همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ خبر داد و با اشاره به دلایل تشکیل کمیته تبلیغات و رسانه در این ستاد گفت: با بررسی ابعاد این موضوع در اتاق فکر به طرحی برای حفظ قرآن کریم رسیدیم؛ طرحی جامع و زمان دار که در آن طی مدت ۳ سال به صورت منسجم و با نقطه شروع و پایان مشخص بتوانیم هدف گذاری مشخصی داشته باشیم.

جواد شیخ اکبری با بیان اینکه این طرح ویژه گروه سنی خردسال، کودک و بزرگسالان طراحی شده است، گفت: تبلیغات معرفی این طرح ملی بر عهده شبکه قرآن و معارف سیماست و عمده کارهای اجرایی آن نیز برعهده رسانه ملی خواهد بود که باید به صورت منسجم بین نهادهای قرآنی و دستگاههای مرتبط تقسیم وظایف شود.

وی بر لزوم طراحی و مدل تبلیغاتی این طرح و زمینه سازی برای مشارکت مردم توسط ارگانهای مختلف و معطوف کردن نگاه ها و افکار عمومی به این طرح تاکید کرد و افزود: در مرحله اجرای طرح باید به سمت اقناع برویم و افکار عمومی را به موضوع ضرورت حفظ قرآن کریم معطوف کنیم.
دبیر شورای معارف سیما بکارگیری اپلیکیشن و استفاده از امکانات فضای مجازی برای همسو بودن با حافظین را از دیگر اقداماتی دانست که با همکاری معاونت فضای مجازی سازمان انجام می شود و گفت: در اپلیکیشن امکان فراهم آوری اطلاعات آمار حافظین کشور، فرایند ارائه طرح درس‌های روزانه و هفتگی در طول سه سال به همراه سنجش و دریافت محفوظات فراهم است و این اپلیکیشن نرم افزاری جامع برای استفاده و ارائه انواع گزارش‌گیری و بارگزاری فیلم‌ها از طرح حفظ و دانلود طرح درس خواهد بود.

در این جلسه همچنین رئیس دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم ضمن تشکر از پیشنهاد شبکه قرآن و معارف سیما برای انسجام در طرح ملی بشارت که از برنامه ۱۴۴۱ شروع شده، گفت: این طرح با افق بلندمدت ۳ ساله و برای استفاده از همه دستگاه‌ها در ستاد راهبردی قرآن کریم که ۱۷ عضو دارد مصوب شد و کارگروه تبلیغات و رسانه در کنار کمیته پایش و علمی با مدیریت آقای شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما شروع به کار کرده است.

محمدمهدی بحرالعلوم با بیان اینکه طرح حفظ ۳ ساله قران کریم شامل ۴ پیوست است، افزود: پیوست آموزشی و محتوایی، پیوست نظارتی، پیوست اقناعی و گفتمان سازی ، پیوست حمایتی و تشویقی پیوست‌های این طرح است.

وی ادامه داد: در طرح ملی ۳ ساله حفظ قرآن کریم با توجه به اینکه عموم مردم مخاطب ما هستند و دستگاه‌های مختلف همکاری دارند، ۵ جزء آخر قرآن در نظر گرفته شده و به دلیل اینکه جزء ۳۰ در سال های قبل در طرح‌های بشارت شبکه قرآن کار شده و از جزء ۲۹ شروع می کنیم.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این طرح ویژه افرادی است که خواندن قرآن را می‌دانند و برای مخاطبان مقطع برای دوم دبستان و ۱۰ سال به بالا طراحی شده و همچنین برای کودکان ۳ تا ۱۰ سال نیز سوره‌های کوتاه و عبارات قرآنی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 583674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha