وزیر دفاع با اشاره به افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب در سازمان صنایع دفاع، گفت: این خط تولید سوخت جامد مرکب می‌تواند به علت دارا بودن انرژی بالاتر، برد و سرعت موشک‌های زمین به زمین ضدزره و پدافند هوایی ارتفاع پست را به صورت موثر افزایش دهد.

امير حاتمي

 به گزارش همشهری‌آنلاین به  نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در مراسم افتتاح خط تولید انبوه موشک‌های دوش‌پرتاب و افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب  که با حضور سرلشکر باقری  انجام شد، با تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت های چشمگیر صنعت دفاعی را مرهون هدایت های پیامبرگونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای حکیمانه فرمانده معظم کل قوا دانست و با تقدیر از حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مجموعه وزارت دفاع، گفت:  این سازمان در  شرایط سخت تحریم توانسته است با برنامه‌ریزی، انسجام، مدیریت جهادی و تکیه بر دانش و فناوری کاملاً بومی و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های  کشور گام‌های ارزنده‌ای را در طراحی، ساخت و تولید انواع متنوع دستاوردهای دفاعی و تسلیحاتی نیروهای مسلح  بردارد.

امیر حاتمی خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع و متخصصین صنعت دفاعی با تکیه بر دانش و پیشرفت های خیره کننده که حاصل خودباوری و روح خود اتکایی مکتب اسلام عزیز است، ثابت کرده‌اند که تقریبا قادرند تمام نیازهای دفاعی نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و تأمین کنند.

وی تأکید کرد: امروز به سبب آمادگی سرشار نیروهای مسلح و اقتدار مثال زدنی ملت بزرگ ایران اسلامی، هیچ قدرتی در دنیا جرات تعدی و تجاوز به میهنمان را ندارد.

امیر حاتمی خاطرنشان ساخت: به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان و همت متخصصان صنعت دفاعی، خط تولید انبوه موشک های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع افتتاح شد و این در شرایطی است که انحصار تولید این گونه موشک‌های پیشرفته صرفاً در اختیار چند کشور محدود دنیا بوده  و امروز وزارت دفاع توانسته است در بومی سازی و تولید انبوه این موشک ها به دست جوانان ایران اسلامی برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات خود ثبت کند.

وزیر دفاع گفت: خط تولید موشک های دوش پرتاب پدافند هوایی در واقع یکی از پیچیده ترین و موثرترین سلاح علیه افراد و اهداف ارتفاع پست دشمن محسوب می‌شود.

وی افزود: پیچیدگی فناوری موشک های دوش پرتاب از این منظر مهم است که علیرغم سطح بالای فناوری استفاده و عملکرد آن توسط نیروهای رزمنده ساده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه این قبیل موشک های دوش پرتاب پدافند هوایی از نظر سطح فناوری و قابلیت تاکتیکی با مدرنترین موشک‌های دوش‌پرتاب به دنیا برابری نموده و حتی در برخی مولفه‌ها از نمونه‌های خارجی نیز برتر است گفت: سیستم های به کار رفته در این موشک‌های پدافندی کاملاً بومی شده و عمق بومی سازی آن به گونه‌ای است که می‌تواند از خطوط تولید آن متناسب با نوع تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح محصولات متنوعی را تولید و عرضه کرد.

وزیر دفاع تاب آوری در مقابل اخلالگر ها، درگیری با انواع اهداف هوایی ارتفاع پست نظیر بالگردها پهپادها و موشک‌های کروز را از مهم ترین ویژگی های این دوش پرتاب ها برشمرد و گفت: قطعاً قدرت دفاعی ایران در نبردهای نامتقارن ارتفاع پست افزایش می یابد.

امیر حاتمی در خصوص افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب در سازمان صنایع دفاع گفت: این کارخانه به منظور تأمین سوخت جامد مرکب تمامی موشک های حوزه رزم زمینی ایجاد شده است و این خط تولید سوخت جامد مرکب می‌تواند به علت دارا بودن انرژی بالاتر، برد و سرعت موشک های زمین به زمین ضدزره و پدافند هوایی ارتفاع پست را به صورت موثر افزایش دهد.

کد خبر 583373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    11 0
    جالب بود تشکر