شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

پالایشگاه نفت زال‌پارس فریمان در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان رضوی افتتاح شد.

پالایشگاه نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سفر علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان رضوی چند طرح صنعتی استان از جمله پالایشگاه نفت زال پارس در فریمان افتتاح شد.

پالایشگاه نفت زال پارس تولیدکننده بنزین و بالابرنده اکتان با ظرفیت سالانه ۷۲ هزار تن در ۴۵ کیلومتری فریمان ایجاد شده است.

سرمایه‌گذاری ارزی برای این پالایشگاه ۱/۷۴ میلیون یورو، سرمایه‌گذاری ریالی هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در فاز یک سرمایه‌گذاری شده است.

۱۵۰ نفر در این مجموعه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. توان برق این پالایشگاه ۸۰۰ کیلووات بوده و آب مصرفی پنج هزار و ۳۰۰ مترمکعب در سال است و همچنین از گاز طبیعی برای تامین سوخت این پالایشگاه استفاده می‌شود.

سال ۱۳۸۵ بر اساس تصمیم دولت مبنی بر ورود بخش خصوصی به عرصه ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، شرکت زال‌پارس به ایجاد نخستین انبار نفت کوره بخش خصوصی در کشور اقدام کرد.  شرکت زال پارس با به‌کارگیری توان خود برای بهینه‌سازی فرآورده‌های پتروشیمی و تولید سوخت با کمترین میزان آلودگی زیست‌محیطی هم‌اکنون تامین بهنگام و مستمر نفت و گاز مورد نیاز نیروگاه‌های شرق کشور را تضمین می‌کند.

کد خبر 583357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha