جو بایدن با اشاره به اینکه رئیس جمهوری پیشین آمریکا دارای «اختلال رفتاری» است، دستور داد از این پس گزارش‌های اطلاعاتی هفتگی به مرکز اقامت دانلد ترامپ ارسال نشود.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز درباره اینکه آیا ترامپ باید همچنان گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت کند گفت: «من فکر نمی‌کنم. چرا که همه دیدند رفتار دمدمی‌مزاج او چگونه به شورش منجر شد.» اشاره بایدن به شورش اوباش بود که روز ششم ژانویه به تحریک ترامپ به کنگره هجوم بردند و آنجا را اشغال کردند.

تا پیش از این، در کاخ سفید رسم بود گزارش‌های اطلاعاتی هفتگی به رئیسان جمهوری پیشین داده می‌شد. حالا ترامپ شاید نخستین ساکن کاخ سفید باشد که پس از خروج از آنجا دیگر به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی نخواهد داشت. ضمن اینکه او پس از حدود ۱۵۰ سال نخستین رئیس جمهوری ایالات متحده لقب گرفت که در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت نمی‌کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد بایدن در پاسخ به آن رفتار عجیب، ترجیح داده این‌گونه تلافی کند.

ترامپ هفته آینده برای دومین بار استیضاح می‌شود و بهانه، شورش هواداران او در روز ششم ژانویه است؛ رفتاری که سناتورها و نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه معتقدند با تحریک رئیس جمهوری وقت آمریکا رخ داده است. او در چهار سال حضور در کاخ سفید به تحقیر کردن جامعه اطلاعاتی شهره بود و گفته می‌شد حوصله ندارد در نشست‌های اطلاعاتی طولانی شرکت کند.

بایدن در پاسخ به این پرسش که چه چیز بیش از همه در رسیدن اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی‌شده به ترامپ نگرانش می‌کند گفت: «ترجیح می‌دهم بلندبلند گمانه‌زنی نکنم. معتقدم نیاز نیست او به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد. قرار است این اطلاعات به کدام درد ترامپ بخورد؟ جز اینکه احتمالا اشتباه کند و چیزی بگوید.»

کد خبر 583290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha