مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بعد از ظهر شنبه ۱۸ بهمن و طی روز یکشنبه، ۱۹ بهمن در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گرد و خاک در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور می‌شود، همچنین خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: امروز شنبه بارش در شمال غرب کاهش یافته و در سایر مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه می‌یابد، شدت بارش در شمال و شرق خورستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی است و احتمال رخداد تگرگ در استان‌های واقع در غرب و جنوب دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: روز یکشنبه با حرکت سامانه، فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه جنوبی البرز، سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود. در این روز شدت بارش در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، غرب فارس، جنوب لرستان، جنوب اصفهان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده، در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود گفت: روز سه‌شنبه نیز در بیشتر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد: بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گرد و خاک در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور می‌شود. همچنین خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و همچنین از اواخر وقت امروز غرب دریای خزر و شنبه بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.

وی افزود: در روز یکشنبه نیز دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت ممکن، ۶ تا ۱۳ درجه سانیتگراد خواهد بود و وضعیت جوی ابری و مه آلود و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در بعد از ظهر افزایش باد و کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 583284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha