پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

امین حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت آب ‌و هوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز بیشتر مناطق ایران جوی آرام و پایدار خواهند داشت و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را انتظار داریم که سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

طبیعت برفی خراسان شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: اما از امشب با ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور بارش باران و برف ابتدا در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی آغاز خواهد شد. انتظار داریم فردا گستره بارش‌ها از غرب به شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کشیده شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.
 
وی گفت: برای مناطق جنوبی ایران رگبار رعد و برق و گاهی تندباد خواهیم داشت که احتمال تگرگ هم وجود دارد. فردا جمعه شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و زنجان پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها روز شنبه در شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود، افزود: گستره فعالیت آن به جنوب غرب، جنوب، شرق و شمال شرق کشیده خواهد شد. امروز تا ظهر فردا در گیلان و اردبیل به سبب بادهای جنوبی شدید افزایش دما رخ خواهد داد و وزش بادهای شدید از بعد از ظهر شنبه و روز یکشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشورمان وجود خواهد داشت که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق این باد شدید توام با گرد و غبار خواهد بود. خلیج فارس از بعد از ظهر فردا مواج خواهد بود که تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.
 
 نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: برای تهران امروز غبار محلی پیش بینی می‌شود. تهران هم از بعداز ظهر فردا به تدریج ابری و بارانی خواهد شد و وزش باد خواهد داشت و شاهد بهبود کیفیت هوای این شهر خواهیم بود.

کد خبر 583085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha