جوایز ادبی نخست‌وزیری ویکتوریا را دولت ویکتوریای استرالیا با هدف تقویت نویسندگی خلاق و صنعت نشر استرالیا برگزار می‌کند.

جایزه ادبی نخست وزیری ویکتوریا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، گاردین نوشت دکتر «لورا جین مک‌کی» نویسنده تازه‌کار نیوزیلندی توانست گران‌ترین جایزه ادبی کشور استرالیا را کسب کند. جایزه کتاب ۱۰۰هزار دلاری ویکتوریا یکی از ارزشمندترین جوایز این کشور محسوب می‌شود.
 
جوایز ادبی نخست‌وزیری ویکتوریا را دولت ویکتوریای استرالیا با هدف تقویت نویسندگی خلاق و صنعت نشر استرالیا برگزار می‌کند. این جایزه گران‌ترین جایزهٔ ادبی استرالیا است و به برندهٔ اول ۱۰۰هزار دلار استرالیا و به برندگان هر بخش هر کدام ۲۵هزار دلار استرالیا اهدا می‌شود. این جایزه از سال ۱۹۸۴ برگزار می‌شود.
 
لوراجین مک‌کی استاد دانشگاه ماسی نیوزیلند در رشته نویسندگی با رمان حیوانات در آن کشور توانست این جایزه را کسب کند. این رمان اولین تجربه داستان بلند مک‌کی است که نوشتن آن را شش سال قبل از ظهور کرونا شروع کرده بود. مک‌کی قبل از این رمان یک مجموعه داستان کوتاه نیز در سال ۲۰۱۳ منتشر کرده بود.
 
پیش از این بهروز بوچانی مهاجر ایرانی الاصل در کشور استرالیا با نوشتن کتاب دوستی جز کوهستان ندارم، توانست این جایزه را در سال ۲۰۱۹ کسب کند. برندگان بخش‌های دیگر جایزه کتاب ویکتوریا طبق زیر اعلام شده است:
 
در رشته کتاب مستند «پدی منینگ» با کتاب «چگونه تغییر آب‌وهوا کشنده شده» به عنوان برنده انتخاب شده است و «سوفی کانوری» در بخش کتاب مستند مورد تقدیر قرار گرفت. در بخش درام «دیوید استونگر» با کتاب «یادداشت‌های صندوق»، در بخش کتاب نوجوان «کت مور» با کتاب «ماهی آهنین»، در بخش اثر منتشر نشده   «اندره دائو» با کتاب «آنام»، در بخش نویسندگی خلاقانه «آرچی روچ» با کتاب «به من بگو چرا» و در بخش انتخاب مردمی نیز جایزه به «لوئیس میلیگان» با کتاب «شاهد» رسید.

کد خبر 583106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha