روز چهارم جشنواره فیلم فجر ۳۹ با اکران دو فیلم زالاوا و مصلحت رسما از فیلم اولی‌های این دوره رونمایی می‌کند.

فیلم زاوالا

به گزارش همشهری آنلاین، در روز چهارم فیلم فجر ۳۹، ۲ فیلم سینمایی زالاوا و مصلحت برای اهالی رسانه، منتقدان و عوامل فیلم‌ها در سینماهای میلاد و ملت اکران می‌شود.

«زالاوا» یک کمدی است که داستان آن در دهه پنجاه شمسی می‌گذرد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رییس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند.

«زالاوا» اولین تجربه سینمایی «ارسلان امیری » در مقام کارگردان است. این سینماگر پیش از این طرح و نوشتن فیلم‌نامه فیلم‌های «ناهید»، «ویلایی‌ها»، «اسرافیل»، «گیجگاه» و... همکاری داشته و مستندهای «ترانسفر»، «مرثیه‌ای برای یک رویا»، «زمین ناآرام» و ... را کارگردانی کرده است.

 «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، نخستین محصول سینمایی مشترک حوزه هنری و سازمان اوج بوده که در باشگاه فیلم سوره تولید شده است.

نام این فیلم سینمایی پیش از این «مصلحت نظام» نام داشت که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا نام آن به «مصلحت» تغییر پیدا کند.

در این فیلم سینمایی فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر، مهدی فریضه، علی دل‌پیشه و نازنین فراهانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم «مصلحت» داستانی پلیسی- جنایی دارد و در اواخر دهه ۵۰ می‌گذرد.

کد خبر 582896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha