رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: تهران با ۸۰ هزار تاکسی بعد از مکزیکوسیتی در رده دوم ناوگان بزرگ تاکسیرانی دنیا قرار دارد.

تاکسی - تاکسی‌ها

همشهری آنلاین - مجید جباری: مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران امروز در نشست خبری مشترک با سخنگوی شورای شهر ابعاد مختلف بودجه ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

«تداوم اجرای پروژه های توسعه محلی»، «عدالت بودجه ای برای مناطق برخوردار و کم برخوردار»، «تعیین مصارف بودجه با اولویت و نظر مردم» ، «واگذاری امور به مردم در مقابل بزرگ تر کردن تصدی ها»، «کاهش قدرت مالی بودجه ۱۴۰۰ به نسبت  بودجه سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳» از مهمترین محورهای صحبت‌های مجید فراهانی بود.

تداوم اجرای پروژه های توسعه محلی

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تاکید بر تدوین بودجه ۱۴۰۰ از سوی مردم و شورایاران و بیان مهم ترین اقدامات شورای پنجم در حوزه بودجه گفت:« اراده شورای پنجم بر تداوم اجرای پروژه های توسعه محلی در مسیر بودجه برای مردم و عدالت بودجه ای برای مناطق برخوردار و کم برخوردار استوار است و با یاری خدا بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با این رویکرد تصویب خواهد شد.»

 مجیدفراهانی اضافه کرد :« برای منافع مردم و درمسیر اصلاح بودجه شهرداری که مردم آن را تامین می کنند باید به سمت تعیین مصارف بودجه با اولویت و نظر مردم حرکت کنیم تا«بودجه برای مردم» معنا پیدا کند.

  او ادامه داد: « بودجه شهرداری تهران در دهه ۱۳۹۰ از رقم ۷ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ به رقم ۴۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده ؛ این روند در دو سال شاهد جهش و رشد جدی نسبت به بودجه سال قبل از خود بوده است.»

قدرت بودجه ۱۴۰۰ کمتر از بودجه ۹۰

عضو شورای شهر تهران   اضافه کرد:« ما در برابر بودجه ۴۷ هزار میلیاردی و توجه به این افزایش باید به این سوال پاسخ بدهیم که قدرت مالی این بودجه چقدر است؟ آیا این قدرت افزایش پیدا کرده ،ثابت مانده یا کم شده است؟ با لحاظ قیمت ثابت به نرخ سال ۱۳۹۵  شاهد آن هستیم که قدرت مالی بودجه ۴۷ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ از قدرت مالی بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی سال ۱۳۹۰ و بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سال ۱۳۹۳ هم کمتر است».

 فراهانی درباره درآمدهای شهرداری تهران گفت: «بودجه امسال ۴۷ هزار میلیارد تومانی ارائه شده و در کنارش مکمل ۲۲۷۴ میلیارد تومانی  نیز ارائه شده تا در صورتی که احیانا در شرایط کرونا و تحریم ها تحولی رخ دهد  و درامد ها بالا رفت این عدد به پروژه های شهری اختصاص پیدا کند.به اعتقاد ما این عدد ۲۲۷۴ میلیارد تومانی کمک خوبی  در جهت واقعی تر شدن بودجه می کند چرا که ما به دنبال آن هستیم که بودجه تحقق پذیر باشد. در تدوین بودجه  ما شرایط موجود را در نظر گرفتیم ، شرایطی که تحریم ها و کرونا و همین وضعیت در سال آینده نیز برقرار باشد.»

بخش های دیگری از سخنان مجید فراهانی در نشست خبری امروز به شرح زیر است:

  • برای پروژه های کوچک مقیاس در بودجه ۲۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است
  • اتمام پروژه های نیمه تمام ،‌جزو برنامه های شورا و شهرداری است 
  • تهران با  ۸۰ هزار تاکسی بعد از مکزیکو سیتی در رده دوم ناوگان بزرگ تاکسیرانی دنیا قرار دارد
  •  هفته آینده ۲۵۰ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه می شود
  • ۲۰ درصد درآمد شهرداری از منطقه یک تامین می شود
  • امیدواریم در انتهای دور ه پنجم همه مناطق کم برخوردار به سطح متوسط سرانه بودجه شهر تهران برسند
کد خبر 582805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha