وزیر بهداشت آلمان می‌گوید از هر واکسنی که موثر بودن آن مطابق قوانین اتحادیه اروپا تائید شود می‌توان استفاده کرد و به طور اصولی مخالفتی با آن ندارد.

واکسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه ‌وله‌ ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان معتقد است در صورتیکه واکسن اسپوتنیک V روسیه و سینوفارم چینی تاییدیه اتحادیه اروپا را به دست بیاورند، به طور اصولی مخالفتی با آن دارد.

نس اشپان، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان می‌گوید به طور اصولی مخالفتی با استفاده از واکسن‌های روسی و چینی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ندارد.

روزنامه فرانکفوتر آلگمینه، روز یک‌شنبه ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) از قول وزیر بهداشت آلمان نوشت: «اگر واکسنی به عنوان موثر و ایمن ارزیابی شود، بدون توجه به این که در چه کشوری تولید شده باشد، می‌تواند به مقابله با پاندمی کرونا کمک کند.»

او تاکید کرده که تعیین‌کننده در این زمینه صدور قاعده‌مند مجوز برای هر واکسن مطابق با قوانین اتحادیه اروپاست. اداره داروی اروپا تنها نهاد تصمیم‌گیرنده صدور مجوز برای دارو و واکسن در کشورهای اروپایی است.

او تاکید کرده که تعیین‌کننده در این زمینه صدور قاعده‌مند مجوز برای هر واکسن مطابق با قوانین اتحادیه اروپا است. اداره داروی اروپا تنها نهاد تصمیم‌گیرنده صدور مجوز برای دارو و واکسن در کشورهای اروپایی است.

این اداره تاکنون هیچ واکسن چینی و روسی را تائید نکرده و با توجه به پیش‌شرطی که وزیر بهداشت آلمان آن را تعیین‌کننده خوانده دست‌کم در حال حاضر امکان استفاده از واکسن‌های تولید این دو کشور در اتحادیه اروپا وجود ندارد.

روسیه روز جمعه اعلام آمادگی کرد ۱۰۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V را در اختیار کشورهای اروپایی بگذارد که با آنها می‌توان ۵۰ میلیون نفر را واکسینه کرد.

واکسن اسپوتنیک حدود شش ماه پیش مجوز ملی استفاده در روسیه را در حالی دریافت کرد که هنوز اطلاعات لازم درباره مراحل نهایی کارآزمایی بالینی آن به نهادهای مستقل و سازمان بهداشت جهانی ارائه نشده است.

روسیه ادعا می‌کند که تقاضای دریافت مجوز برای واکسن اسپوتنیک را به اداره دارویی اروپا تحویل داده است اما هنوز پژوهش مستقلی درباره میزان تاثیر و ایمنی این واکسن منتشر نشده است.

تا کنون سه واکسن کرونا که شرکت‌های داروسازی آلمان، آمریکا و بریتانیا در تولید آنها مشارکت دارند در اداره داروی اتحادیه اروپا تائید شده و در کشورهای اروپایی از آنها استفاده می‌شود؛ واکسن‌های فایزر- بیون‌تک، مدرنا و آسترازنکا.

کد خبر 582710
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha