مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان در دسته‌بندی مبل‌های راحتی مبل چستر است. مبل چستر اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است، با توجه به اینکه مبل چستر برای دکوراسیون کلاسیک طراحی شده طراحان صنعت مبلمان با تولید مبل‌های ال طرح چستر استفاده از آن را برای سایر دکوراسیون‌ها مقدور ساختند.

image.png

این مقاله شامل نکات جالب توجه و آموزشی در خصوص مبل چستر است. اگر از علاقمندان به این مدل مبلمان هستید با ما همراه باشید.

تاریخچه جالب مبل چستر

مبل چستر یا چسترفیلد، یک مبل با پیشینه‌ای تاریخی و ظاهری جذاب و دوست‌داشتنی که بسیار راحت و دلنشین است. در تاریخچه تولید این مدل از مبلمان آمده است که طراح اولیه این مبل لرد فیلیپ هوپ است، واژه چسترفیلد نیز طبق آنچه در آکسفورد آمده است مربوط به نام‌گذاری نوعی کاناپه چرمی است که ۸۰۰ سال پیش ساخته شده است.

مبل چستر به منظور جلوگیری از چروک شدن لباس اشراف و تامین آرامش و آسایش آنها در زمان نشستن اختراع شد. طرح‌های اولیه این مدل از مبلمان دارای ارتفاع کم، پشتی یکدست، لبه‌های گرد و متمایل به سمت خارج و از جنس چرم به شکل دکمه‌دار تهیه شده است. از آنجایی که این مدل مبلمان گذشته‌ها توسط اشراف و ثروتمندان استفاده شده است، امروزه نیز مبل چستر همچنان اصالت خود را حفظ کرده و به دکوارسیون کلاسیک و لاکچری تعلق دارد.

ویژگی‌های منحصربه فرد مبل چستر

مبل چستر دارای ظاهری است که او را از سایر مدل‌های مبلمان متمایز می‌کند، دسته‌ها و تکیه‌گاه پهن با لبه‌های گرد متمایل به سمت خارج، ارتفاع کم و نشیمنگاه پهن از جمله ویژگی‌های ظاهری این مبل است، با این وجود شناخته شده‌ترین ویژگی مبل چستر لمسه دوزی‌های آن است، لمسه دوزی به دوخت‌های لوزی شکلی اطلاق می‌شود که به شکل منظم در بدنه مبل چستر ایجاد می‌شود، گاهی برای زیباتر شدن از دکمه یا نگین‌های درخشان در قسمت‌های فرورفته لمسه دوزی استفاده می‌شود که زیبایی آن را چندین برابر می‌سازد.

در شکل کلاسیک مبل چستر از جنس چرم تهیه می‌شده است، اما امروزه از انواع جیر، مخمل، پارچه‌های ابریشمی و کتان نیز ساخته می‌شود و تنوع طرح و رنگ بالایی را در تولید این مبلمان شاهد هستیم، مبل‌های چرمی چستر نیز بیشتر جنبه رسمی داشته و در محیط‌های رسمی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای این که یک مبل چستر ویژگی راحتی و آرامش را داشته باشد باید به تراکم آن دقت کرد، هرچه تراکم در مبل‌های چستر بیشتر باشد مبل با کیفیت‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

مبل چستر برای استفاده در چه سبک چیدمانی مناسب است؟

با توجه به وجود انواع مبل شیک و جدید در صنعت مبلمان و تلفیق طرح‌ها دیگر نمی توان مبل چستر را متعلق به سبک خاصی از دکوراسیون داخلی دانست، البته باید بگوییم که شکل رسمی و کلاسیک مبل چستر که شامل مبل دارای دسته های پهن، تکیه گاه کوتاه و پهن، پایه‌های کوتاه و ارتفاع کم می باشد بیشتر در دکوراسیون لاکچری و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما طرح‌های دیگر مبل چستر از جمله مبل ال طرح چستر یکی از انواع پرطرفدار مبل چستر است که در دکوراسیون مدرن و به عنوان مبل راحتی نیز مورد استفاده واقع می‌شود. ماهیت اصیل مبل چستر باعث می شود که این مبل در دکوراسیون‌های سبک سنتی و حتی دکوراسیون سبک روستیک نیز مورد استفاده واقع شود.

نحوه چیدمان ست مبل چستر چگونه است؟

مبل چستر به دسته مبل‌های کلاسیک تعلق دارد بنابراین معمولا ست آن به شکل ۷ نفره تولید می‌شود، بنابراین انواع سبک چیدمانی که برای مبل‌های هفت نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد برای مبل چستر نیز مناسب است. در مورد محل قرارگیری مبل نیز باید به کاربری آن توجه داشت، یک دست مبل چستر می‌تواند در نقطه کانونی شومینه چیدمان بسیار زیبایی را رقم بزند، همچنین وجود یک کتابخانه کوچک در کنار ست مبلمان چستر فیلد جذابیت آن را افزایش می‌دهد، در حالت کلی باید گفت که المان‌های طبیعی و چوبی در دکوراسیون کلاسیک باعث می‌شوند که زیبایی مبل چستر بیشتر دیده شود.

پارچه مبل مناسب تولید چستر چه پارچه‌ای است؟

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم شکل رسمی و کلاسیک مبل چستر از جنس چرم تهیه می‌شود با این وجود در سال‌های اخیر استفاده از پارچه‌های مرغوب و با کیفیت از جنس مخمل و کتان نیز در تولید چستر دیده شده است. تنوع رنگ این پارچه‌ها باعث شده است که مبل چستر قابلیت استفاده در اکثر تم‌های رنگی و سبک های دکوراسیونی را داشته باشد. به دلیل وجود لمسه دوزی‌ها بهتر است پارچه‌های در نظر گرفته شده برای تولید مبل چستر ساده باشند، وجود نقش و نگار یا استفاده از پارچه‌های طرح‌دار باعث شلوغ دیده شدن طرح مبل می‌شود و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

انتخاب رنگ مناسب برای مبل چستر

اگر از شکل کلاسیک مبل چستر استفاده می‌کنید باید به قوانین رنگ‌ها در دکوراسیون کلاسیک احترام بگذارید، معمولا از رنگ های خنثی یا کرم و کاراملی، قهوه‌ای، زرشکی و سورمه‌ای در این سبک از دکوراسیون استفاده می‌شود. مبلهای چستر از جنس چرم نیز بیشتر در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی دیده می‌شوند.

اما در مورد مبل چستر طرح ال یا مبل راحتی چستر می‌توان تنوع طرح و رنگ را با توجه به سبک چیدمان مدرن یا سنتی انتخاب کرد. استفاده از کوسن‌های رنگی، رنگ‌های روشن و طرح‌های مختلف در سبک دکوراسیونی مدرن رایج است.

نکات مهم انتخاب و خرید مبل چسترفیلد

اگر قصد دارید که یک دست مبل چستر برای خانه خود تهیه کنید بهتر است این بخش را با دقت بیشتری مطالعه نمایید. در این بخش به نکاتی اشاره خواهیم کرد که خرید مبل چستر را برای شما به یک انتخاب هوشمندانه تبدیل می‌کند.

به ابعاد آن دقت کنید

یکی از مهمترین نکات در زمان انتخاب و خرید مبلمان توجه به ابعاد آن است، با توجه به زاویه قرارگیری پشتی و دسته‌های مبل چستر و طرح رو به بیرون آنها ممکن است مبل چستر نسبت به سایر مبل‌ها پهن‌تر به نظر برسد، بنابراین توصیه می‌کنیم که در صورتی که فضای کافی برای قرارگیری این سبک مبلمان دارید آنها را انتخاب کنید، در غیر اینصورت با یک دکوراسیون دست و پاگیر و شلوغ روبه‌رو می‌شوید.

به کیفیت پارچه و دوخت توجه کنید

نکته مهم بعدی در خصوص مبل چستر توجه به کیفیت پارچه و دوخت لمسه‌ها است. دقت داشته باشید که لمسه‌ها به صورت یکدست و یک شکل دوخته شده باشد، کیفیت دوخت بالا بوده و پارچه مبل نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در صورتی که پارچه مبل مرغوب نباشد یا کیفیت دوخت پایین باشد معمولا مبل در قسمت لمسه‌ها دچار پارگی می‌شود.

با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب کنید

اگر از دکوراسیون کلاسیک استفاده می کنید و فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید از مبل‌های کلاسیک چستر بهره‌مند شوید در صورتی که فضای کوچکتری دارید و یا از دکوراسیون مدرن استفاده می‌کنید بهتر است از مبلهای راحتی چستر و مبل ال چستر استفاده کنید.

جمع‌بندی نهایی

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی انتخاب و بررسی انواع مبل‌ها برای یک خرید آگاهانه و هوشمند کار سختی نیست،  شما می‌توانید قبل از انتخاب مبلمان با یک جستجوی ساده در اینترنت اطلاعات کاملی در خصوص مبل چستر، ویژگی‌ها، انواع و قیمت آن کسب کنید، حتی می‌توانید با توجه به وجود فروشگاه‌های اینترنتی مبلمان اقدام به خرید اینترنتی مبل نمایید.

کد خبر 582647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha