مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همگانی‌ترین و اصلی‌ترین هدف انجام سئو، کسب جایگاه و افزایش رنک وبسایت است. سئوکاران استراتژی‌های مختلفی را برای رسیدن به این هدف به کار می‌بندند. در این مطلب قرار است ۷ استراتژی سئویی را با هم بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

image-20210202092713-1.png

به روز رسانی الگوریتم های گوگل را پیگیری کنید

الگوریتم های گوگل را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر در کسب رتبه و جایگاه، همواره در نظر داشته باشید. جالب است بدانید که همه روزه تعداد زیادی از الگوریتم های گوگل به روزرسانی می شوند. برای آگاهی از این آپدیت ها کافیست به سایت هایی که در زمینه آموزش سئو و لینک سازی فعالیت دارند، سری بزنید. اگر در خارج از ایران به فعالیت های اینترنتی پرداخته اید، برای آگاهی از این موضوع می‌توانید از محیط توییتر استفاده کنید. در ایران اما به دلیل فیلترینگ، این محیط رشد چندانی نداشته است.

اگر تمامی کارهایی که برای داشتن یک وب سایت خوب لازم است را انجام می دهید، نگرانی از جهت افت جایگاه به دلیل نوسانات الگوریتم‌ها نداشته باشید. کارهایی از قبیل:

● تولید محتوای عمیق و عالی

● توجه به سرعت بارگذاری اطلاعات

● طراحی جذاب گرافیکی

● و غیره

رو به جلو حرکت کنید و نگران نباشید.

گوگل سرچ کنسول را چک کنید

شما می توانید با توجه به نوع کسب و کارتان، به بهینه سازی سایت بپردازید. مشاهده نتیجه اقداماتی که انجام داده اید، به شما کمک می کند تا یک دید کلی نسبت به هرآنچه لازم است و نیست داشته باشید.

سرچ کنسول به عنوان یک سرویس رایگان که توسط گوگل ارائه شده است، با ارائه آمار دقیق، به شما کمک می کند تا ساختار کلی سایت خود را بشناسید.

گوگل آنالیتیکس را چک کنید

در صورتی که مدتیست استراتژی های خود را تغییر داده اید، می‌توانید بازتاب آن را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید. در ادامه چند مورد از اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد را آورده ایم:

● تغییرات bounce rate

● تغییرات مدت زمان بارگذاری صفحه

● مدت زمانی که هر کاربر در صفحه حضور دارد

● آخرین صفحه ای که کاربر در آن حضور داشته‌ است

در واقع گوگل  آنالیتیکس را می‌توانید گنجینه‌ای از اطلاعات در زمینه نحوه رفتار مخاطبان در سایت خود بدانید. علاوه بر این مواردی مانند نرخ فروش از طریق سایت و نحوه دسترسی مخاطبان به سایت را می توانید با بررسی گوگل آنالیتیکس بفهمید.

به کیفیت محتوا اهمیت بدهید

آمارهای مختلف نشان می دهد که معمولاً مخاطبین با محتوایی که خوب نباشد، ارتباط برقرار نمی کنند. برای تولید یک محتوای با کیفیت، کافیست نیاز مخاطبان خود را بشناسید و به صورت جامع به سوالات آن ها پاسخ دهید. رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید قوی تر از آن ها عمل کنید. از کپی کردن مطالب خودداری کنید، چرا که گوگل برای مقابله با محتوای تکراری و بی کیفیت راهکارهای زیادی را در نظر گرفته است.

سرعت لود صفحات را بهبود دهید

اگر بیشتر از ۴ ثانیه طول می‌ کشد تا صفحه سایت شما برای کاربر لود شود، باید کمی نگران باشید. چرا که به احتمال زیاد در این شرایط، مخاطب سایت دیگری را برای بازدید انتخاب می کند.

همواره تلاش کنید راهکارهای افزایش سرعت سایت را، در اقداماتی که انجام می دهید به کار بگیرید. برای مثال می توانید حجم فایل هایی را که برای اشتراک گذاری انتخاب می کنید تا حد امکان کاهش دهید. همچنین می توانید به جای استفاده از خدمات هاست ضعیف، از بهترین خدمات در این زمینه بهره مند شوید.

لینک سازی خارجی سایت را قوی کنید

آموزش سئو و لینک سازی روابط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. دریافت بک لینک از طرف دامنه های معتبر، به گوگل نشان می دهد که سایت شما ارزشمند است. فلذا تمام تلاش خود را به برای دریافت بک لینک به کار بگیرید. با استفاده از ابزار های مختلفی مانند «AHrefs» و یا «SEMrush» می توانید پروفایل بک لینک های سایت خود را چک کنید. اطلاعات دیگری نظیر صفحاتی که به آن ها لینک داده اند و یا کلمات انتخاب شده برای لینک گذاری را نیز از این طریق می توانید بفهمید.

یک سایت موبایل فرندلی داشته باشید

آمارها حاکی از آن است که بیش از نیمی از جستجوهای گوگل از طریق موبایل ها انجام می شود. بنابراین مهم است که طراحی و قالب سایت به‌ گونه‌ ای باشد که متناسب با پلتفرم انتخاب شده از سوی کاربر، تغییر کند و به نحوی هماهنگی داشته باشد. برای معرفی این که ویژگی از اصطلاح «Mobile-Friendly» نیز استفاده می کنند.

برای بررسی این مسئله در سایت خود، می توانید از تست گوگل در این زمینه استفاده کنید.

با به کارگیری روش‌ هایی که در متن ارائه‌ شده است، برای کسب بهترین جایگاه در نتایج جستجو تلاش کنید. هر یک از ۷ گام ارائه شده در مطلب را با توجه به نوع فعالیت خود، انجام دهید. سوالات خود را از ما بپرسید و در سریع ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید.

کد خبر 582644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha