نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای به بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت خواستار ارائه جزئیات اطلاعات تولید گاز پارس جنوبی و اقدامات وزارت نفت طی ٧ سال و نیم گذشته برای جبران افت فشار گاز این مخزن از طریق احداث سکوی تقویت فشار شد.

مجتبی توانگر

به گزارش همشهری آنلاین مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس در نامه خود به وزیر نفت با اشاره به قطعی اخیر برق در کشور نوشت: با وجود افزایش تولید گاز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی، برای نخستین بار در کشور در فصل زمستان با چالش حوزه برق و البته گاز روبرو بوده‌ایم به نحوی که در سردترین روزهای سال شاهد خاموشی برق دستوری به دلیل محدودیت گازرسانی به نیروگاه‌های کشور بودیم. علت این محدودیت این گازرسانی از سوی مقامات وزارت نفت، مصرف بالای گاز توسط بخش خانگی عنوان شده است. به منظور بررسی کارشناسانه و دقیق درخواست می‌شود جزئیات اقدامات این وزارت‌خانه در راستای سیاست‌گذاری برای مدیریت مصرف انرژی کشور در قالب استفاده از ابزار تعرفه‌ای یا فعال کردن سیاست‌های مدیریت مصرف انرژی در قوانین ملی ساختمان و سایر اقدامات در این راستا، ارایه بفرمایید.

وی همچنین با اشاره به اینکه  از تعداد ۳۷ میدان گازی کشف شده در ایران حدود ۷۷ درصد آنها توسعه نیافته است از وزیر نفت خواست اقدامات این وزارت‌خانه برای واردات مجدد گاز از ترکمنستان به عنوان گازی ارزان که می‌تواند سبد تامین گاز کشور را متنوع کند را شرح دهد

توانگر در بخشی از سوال خود همچنین پرسیده است علت افت تولید حدود ۲۰ میلیون مترمکعبی فاز ۱۵ در روز ۲۹ دی ماه سال جاری چه بوده است؟

کد خبر 582560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha