تقدیم اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شهدای سلامت و همچنین استقبال مخاطبان از چند اجرای صحنه‌ای و همچنین بخش «سرباز انقلاب»، از نکات اولین روز جشنواره سی و نهم تئاتر فجر بود.

تئاتر فجر 39- 1

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر آغاز به کار کرد و ایستگاه اول خود را در روز شنبه ۱۱ بهمن پشت سر گذاشت. از ابتدای خیابان شهریار که دیگر به پهنه رودکی معروف شده تبلیغات محیطی جشنواره سی و نهم به چشم می‌خورد و در میانه خیابان سازه‌ای برای اجراهای خیابانی جشنواره در نظر گرفته شده است.

در اطراف مجموعه تئاتر شهر نیز تبلیغات محیطی همانند دوره‌های گذشته نشان از میزبانی این مجموعه از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر را دارد؛ البته بدون شور و هیجان سال‌های دور که همه به تئاتر شهر می‌آمدند تا در ماراتن جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کنند.

کرونا بی تأثیر بر رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید که مملو از جمعیت است، تأثیر خود را بر جشنواره گذاشته اما جشنواره سی و نهم با تمام سختی‌ها کار خود را شروع کرد.

با وجود تأثیر شرایط کرونایی بر تئاتر اما اولین روز سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر شاهد حضور علاقه مندان و مخاطبان تئاتر در سالن‌ها و فضاهای در نظر گرفته شده برای اجراهای خیابانی بود.

  • تقدیم اجراهای جشنواره به شهدای مدافع سلامت

روز شنبه ۱۱ بهمن تمامی اجراهای جشنواره به نرجس خانعلی زاده از شهدای مدافع سلامت تقدیم شد. محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر که در اولین روز جشنواره در مجموعه تئاتر شهر حضور داشت، به خبرنگار مهر گفت: قرار است اجراهای هر روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به یکی از شهدای مدافع سلامت تقدیم شود.

  • رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتری

در اولین روز جشنواره سی و نهم، پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های میزبان اجراهای جشنواره به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته بود که استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و همچنین استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله این موارد بود.

  • معاون هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره مخاطبان آثار اولین روز

روز شنبه ۱۱ بهمن سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در ساعت ۱۵ به تماشای نمایش «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم نشستند. همچنین حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز در تالار مولوی تماشاگر نمایش «الف کاف شین» به کارگردانی روزبه حسینی شد.

استقبال قابل توجه از «خواهرم منم ایسمنه»

استقبال از اجراهای نمایشی اولین روز جشنواره سی و نهم مناسب بود و آثار اجرا شده در این روز از تعداد قابل قبولی از تماشاگران با احتساب محدودیت استفاده از ظرفیت سالن بهره مند شدند اما در بین اجراهای به صحنه رفته در روز شنبه ۱۱ بهمن، اجرای نمایش «خواهرم منم ایسمنه» از یزد با استقبال قابل توجه مخاطبان روی صحنه رفت.

این نمایش که با گروهی پرتعداد از هنرمندان و بازیگران جوان در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت، اجرایی مدرن بود که در بخش اجرایی خود از امکانات و تکنیک‌های نوری استفاده کرد.

  • از «سرباز انقلاب» استقبال شد

روز شنبه ۱۱ بهمن بخش تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز آغاز به کار کرد و آثار این بخش‌ها نیز در مکان‌های در نظر گرفته شده از جمله پهنه رودکی اجرا شدند.

نکته قابل توجه استقبال علاقه مندان از اجراهای این بخش به ویژه بخش موضوعی «سرباز انقلاب» بود که با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی به صحنه می‌روند.

کد خبر 582252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha