فروش کتاب‌های چاپی با وجود رکود بازار کتاب به خاطر شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

کافه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشینگ پرسپکتیو نوشت، گروه تحقیقاتی ان‌پی‌دی آمریکا در جدیدترین آمارهای خود اعلام کرده است که فروش کتاب‌های چاپی با وجود رکود بازار کتاب به خاطر شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است. این گروه تحقیقاتی می‌گوید بر اساس تخمین کارشناسان بازار کتاب شیوع کرونا موجب افت فروش شد وگرنه رشد بیشتر می‌شد.
 
گروه ان‌پی‌دی (NPD) یکی از بزرگترین شرکت‌های آمارگیری از فروش بازی‌های رایانه‌ای در آمریکاست که در سال‌های اخیر حوزه فعالیت خود را به دیگر اقلام فرهنگی مثل کتاب نیز گسترش داده است. این گروه اعتقاد دارد نیازهای جدید خانواده‌های آمریکایی به کتاب در دوران قرنطینه باعث این آمارها شده است.
 
کریستن مک‌لین تحلیل‌گر و یکی از مدیران این گروه ضمن اعلام آمارهای بازار کتاب آمریکا در سال گذشته می‌گوید: شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری از خانواده‌های آمریکایی را خانه‌نشین کرده است و به خاطر همین امر نیاز به آموزش کودکان در خانه افزایش یافته است و علاوه بر کتاب‌های آموزشی و درسی تقاضا برای داستان‌های مخصوص کودکان و نوجوانان زیاد شده است.
 
مک‌لین می‌گوید طبق آمارها کتاب‌های سیاسی، داستانی و کتاب‌های آشپزی در سال گذشته بیشتر از بقیه فروش داشتند که یک سوم از کتاب‌های داستان مربوط به ادبیات کودک و نوجوان بود. وی گفت: کتاب‌های کمکی و خودآموز در سال گذشته نیز طرفداران بسیاری داشتند.
 
ماه دسامبر سال گذشته انتشارات پنگوئن از فروش بیش از ۳ میلیون نسخه‌ای کتاب خاطرات باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خبر داده بود. به گفته مسئولان این انتشارات بزرگ آمریکایی فروش این کتاب در کشور کانادا هم با استقبال عجیبی روبرو شده بود.

کد خبر 582245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha