انتشارات دانشگاه آکسفورد در خبری از دیجیتالی‌کردن مجموعه عظیم ادبیات کلاسیک خود و قراردادن آن در دسترس عموم مردم خبر داد.

انتشارات دانشگاه آکسفورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشینگ پرسپکتیو نوشت، انتشارات دانشگاه آکسفورد در خبری از دیجیتالی‌کردن مجموعه عظیم ادبیات کلاسیک خود و قراردادن آن در دسترس عموم مردم خبر داد. مجموعه رمان‌های کلاسیک دانشگاه آکسفورد مجموعه ارزشمندی از کتاب‌های چاپ‌شده از سال ۱۹۰۱ میلادی است.
 
دانشگاه آکسفورد با انتشار بیانیه‌ای گفته است به خاطر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه مردم در خانه‌هایشان بسیاری از افراد کتاب را به عنوان سرگرمی خود انتخاب کرده و حالا انتشارات این دانشگاه بعد از ۱۰۰ سال تصمیم به آنلاین‌کردن این مجموعه گرفته است.
 
به گفته مسئولان انتشارات دانشگاه آکسفورد از این پس عموم مردم می‌توانند به ۳۰۰ رمان برجسته این مجموعه شامل رمان‌های عصر ویکتوریا و درام‌های قرن هجدهم دسترسی داشته باشند. انتشارات دانشگاه طراحی خاصی هم برای مجموعه دیجیتال خود در نظر گرفته است.
 
«دیوید کلارک» مدیر انتشارات دانشگاه آکسفورد در این بیانیه گفت: در طول سال گذشته به وضوح شاهد نیاز مردم به منابع دیجیتال به خاطر شیوع ویروس کرونا بودیم و حالا این مجموعه با همکاری کتابخانه دانشگاه در اختیار مردم قرار داده شده است.
 
در میان آثار دیجیتالی‌شده رمان‌هایی از جین آستن مثل غرور و تعصب، جنایت و مکافات داستایفسکی، آناکارنینا تولستوی، ژرمینال  امیل زولا و دیگر رمان‌های مشهور کلاسیک دیده می‌شوند.

کد خبر 582114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha