مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: شورای شهر تهران در جلسه گذشته خود میزبان معاون فنی و عمرانی شهردار تهران بود

به گزارش همشهری، احمد دنیا مالی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران سه‌شنبه گذشته در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های عمرانی پایتخت، از شروع به کار طرح‌ تونل نیایش - صدر، از شهریور ماه امسال خبر داد.  

وی در مورد طرح‌ تونل نیایش به صدر توضیح داد: برای اجرای این طرح یک مشاور ایرانی و یک مشاور خارجی انتخاب شده است و با انتخاب پیمانکار تا پایان تیر ماه سال‌جاری کار احداث تونل نیایش به صدر به طول 4کیلومتر تا شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت شرق به غرب این طرح به شکل تونل از بزرگراه مدرس آغاز و از زیر خیابان آفریقا، ولیعصر  و پارک ملت گذشته و به بزرگراه نیایش وصل می‌شود.

به گفته‌ دنیا مالی در این طرح سه لاین برای خودروها پیش‌بینی شده و در مسیر غرب به شرق، بخشی از طرح، از روی زمین به بزرگراه صدر منتقل می‌شود.

دنیامالی همچنین در ادامه صحبت‌های خود در مورد طرح تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: سال گذشته 26 میلیارد تومان برای احداث این تونل‌ها در نظر گرفته شد که این رقم با توجه به اهمیت مسئله در سال‌جاری به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

هم اکنون 350 کیلومتر از این تونل‌ها ساخته شده و پیش‌بینی می‌شود نیاز به 700 کیلومتر تونل در سطح شهر تهران برای جمع‌آوری آب‌های سطحی داشته باشیم.

دنیا مالی همچنین در مورد آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته در مورد سازه‌ برج میلاد افزود: در مورد مصالح این بخش از طرح، مانند شیشه، به‌دلیل تغییراتی در همکاری با پیمانکار با مشکل مواجه شدیم و شهرداری مجبور شد پیمانکار شیشه‌های راس سازه را 3مرتبه عوض کند.

وی یکی از طرح‌های بسیار مهم عمرانی شهر تهران را بزرگراه سرخه‌ حصار در محور میدان کلاهدوز تا سه راه آزمایش عنوان کرد وادامه داد: احداث این طرح در زمان مدیریت شهری قبلی آغاز شده بود و اگر مشکلات خاصی به وجود نیاید تا مهر ماه طبق قول پیمانکار این طرح پایان می‌یابد.

پیگیری ساخت کانال مشترک تاسیسات

در ادامه این جلسه، برخی از اعضای شورا در مورد توضیحات معاون فنی عمرانی شهردار تهران موضوعاتی را مطرح کردند.

از جمله حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ایمنی، هزینه و سرعت انجام کار در مدیریت یک طرح به‌خصوص در تونل توحید باید مد نظر قرار گیرد و توجه شود که انباشت مصالح سبب کند شدن کار و افزایش هزینه‌ها می‌شود.

وی در مورد طرح‌ تونل نیایش به صدر گفت: قبل از اینکه کلنگ اجرای این طرح بر زمین بخورد، باید مصوبه‌ احداث را از شورا اخذ کند تا نظرات کمیسیون عمران و کارشناسان آن نیز در احداث این تونل لحاظ شود.

شکیب در ادامه به لزوم احداث کانال مشترک تاسیسات اشاره کرد و افزود: طرح جامع برای ایجاد کانال‌های مشترک تهیه شده و قرار بود در سال85 احداث کانال مشترک در منطقه 22 به‌صورت پایلوت اجرا شود.

وی تصریح کرد: باید در احداث طرح‌های جدید شهر تهران، احداث کانال مشترک تاسیسات نیز مد نظر قرار گیرد تا مشکلات مربوط به کانال‌های تاسیساتی برطرف شود.

در این جلسه همچنین معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: باید ملاحظاتی در کنار طرح‌های عمرانی داشته باشیم و مشخص شود که در این حوزه انسان‌گرا هستیم یا خودروگرا؛ چرا که در حال حاضر حتی یک سی‌ام اعتبارات بخش راه به پیاده‌روسازی اختصاص نیافته است.

حفظ و گسترش فضای سبز

در جلسه گذشته شورا همچنین بررسی دو فوریت اصلاح بند الف تبصره ذیل ماده هفتم ضوابط اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز که در جلسات قبلی مورد بررسی قرارگرفته بود، به تصویب رسید.

اعضای شورای شهر تهران همچنین یک فوریت طرح اصلاحیه مصوبه دستورالعمل مشارکت شهرداری تهران در توسعه فضاهای ورزشی را تصویب کردند.

انتقاد از همشهری

برخی از اعضای شورای شهر در جلسه گذشته انتقاداتی نسبت عملکرد روزنامه همشهری داشتند. به گزارش خبرنگار ایسنا، حمزه شکیب در پایان جلسه شورای شهر تهران، در تذکری به روزنامه همشهری، گفت: چند ماه قبل در مورد عملکرد این روزنامه، به شهردار تهران تذکر دادیم تا در این روزنامه، به مسائل پیچیده و مهم شهری بپردازند، اما نه تنها اتفاقی نیفتاد، به عکس، وضعیت حادتر شد.

وی روزنامه همشهری را متهم کرد که در حال حاضر، اخبار کذبی را از قول اعضای شورای شهر می‌نویسد.

شکیب افزود: مسائل زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی زیادی در شهر تهران وجود دارد که باید به آنها بپردازیم؛ تا کی می‌خواهیم به موضوعات دیگری بپردازیم و آنها را بزرگ کنیم.

وی تصریح کرد: برداشت من این است که شهردار تهران اصلا از این موضوع خبر ندارد؛ اما به هرحال مسئولیت بزرگی بر دوش ایشان است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه‌ کارها را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه صحبت‌های شکیب گفت: من هم تعجب می‌کنم؛ چرا که اصل موضوع به نامه‌ای که من نوشته بودم، برمی‌گردد.

در این نامه، اجازه ساخت‌ساختمان بانک توسعه صادرات در اراضی عباس‌آباد گرفته شده، اما در مورد ساختمان استانداری تهران، به‌دلیل اینکه زمین ساختمان مشخص شده بود، اما بودجه برای ساخت نداشت، هنوز اقدامی صورت نگرفته بود.

چمران تاکید کرد: احداث این دو مرکز با منشور اراضی عباس‌آباد، سازگار نیست و این موضوع به هیچ وجه به این معنی نیست که شهرداری و شورای شهر با فرمانداری، استانداری یا هر نهاد دیگری کشمکش دارد.

وی با یادآوری اینکه علت مخالفت شورا با این موضوع، این است که اراضی عباس‌آباد، جزء فضای تنفسی تهران است، در عین حال، ساخت و ساز در این محدوده به‌دلیل آنکه اقدامی فرهنگی نبوده، مورد مخالفت قرار گرفته است.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر نیزضمن انتقاد از همشهری با اشاره به جلسه هفته قبل شورای شهر که با حضور شهردار برگزار شد گفت: متاسفانه خبرنگار این رسانه تنها به انعکاس نظرات شهردار تهران بسنده کرد، اما نظر اعضای شورا ی شهر را منتقل نکرد.

شورا به تعطیلات تابستانی می رود

اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز سه شنبه دو فوریت طرح تعیین زمان تعطیلات تابستانی شورای اسلامی شهر تهران را نیز به تصویب رساندند و به این ترتیب شورای شهر از 6 تا 13 مرداد به تعطیلات تابستانی می‌رود.

در این جلسه، موضوع تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه مدیریت کاهش آوار و نخاله‌های ساختمانی نیز به تصویب رسید

کد خبر 58205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز