مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

برای افرادی که از ماشین لباسشویی ال جی استفاده می‌کنند، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی هر چه که باشد، بسیار ناراحت کننده خواهد بود آن هم در حالی که با کوهی از رخت‌های چرک و کثیف روبرو هستید و نیاز به شست و شوی آن‌ها دارید. اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد این است که حالا باید چه کرد و از کجا بفهمم عیب از کجاست؟

علل روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی.png

ما در این مطلب قصد داریم علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی را که ممکن است مرتبط با موتور ماشین لباسشویی، قطعه میکروسوئیچ و یا ولوم تایمر باشد و یا حتی دلایل ساده‌تری داشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم. اما در همین ابتدا بهتر است این نکته را متذکر شویم که چنانچه با کارکرد لباسشویی ال جی و ساختار آن آشنایی ندارید، برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی دست به کار نشوید و آن را به متخصصان و تکنسین‌های این امر بسپارید.

دلایل ساده روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

ما در این بخش دلایل مختلفی را که ممکن است باعث شود ماشین لباسشویی ال جی شما روشن نشود بررسی خواهیم کرد. بعضی علت‌های آن بسیار ساده است اما پیدا کردن برخی دلایل دیگر از عهده شما خارج است و باید حتما توسط تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی ال جی بررسی شده و عیب یابی صورت گیرد. از جمله علت‌های ساده روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اشکال در سیم برق ماشین لباسشویی:

برای اینکه متوجه شوید اشکال از سیم است یا خیر آن را چک کنید ببینید آیا قطعی در قسمتی از آن رخ داده است یا خیر؟ ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی در دو شاخه دستگاه باشد. اینکه دوشاخه تغییر شکل داده باشد و به خوبی داخل پریز جای نگیرد، نمی‌تواند کمکی به روشن شدن ماشین لباسشویی نماید.

  • وجود مشکل در پریز برق:

پریزی که همیشه دوشاخه ماشین لباسشویی را به آن متصل می‌کنید ممکن است دچار ایراد شده باشد، برای این منظور سیم برق وسیله برقی دیگری را به آن متصل نمایید و پریز را چک کنید. اگر علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی از این مورد هم نباشد، لازم است برای پیدا کردن مشکل حتما با تکنسین متخصص تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

دلایل پیچیده و فنی روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

لباسشویی ال جی روشن نمی شود

  • وجود ایراد در پنل تنظیمات:

لباسشویی‌های ال جی بسته به مدلی که دارند پنلی برای آن‌ها طراحی شده که کاربر می‌تواند از این قسمت آن را روشن و خاموش کرده و یا درجات شست و شو را تنظیم نماید. این پنل ممکن است به صورت مکانیکی باشد و یا در مدل‌های جدیدتر لباسشویی ال جی به صورت دیجیتالی و لمسی طراحی شده باشد. در این صورت نیز عیب یابی تنها از عهده تکنسین برمی‌آید تا بتواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی شما را که مربوط به این بخش است مشخص کرده و نسبت به تعمیر آن اقدام نماید.

  • اشکال در میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی:

فرقی نمی‌کند ماشین لباسشویی شما از برند ال جی باشد یا برندی دیگر، هنگامی که درب دستگاه باز بماند، ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد. یعنی برای کارکردن لباسشویی حتما باید میکروسوئیچ هنگام بسته شدن درب فعال شود تا اجازه روشن شدن و کارکردن موتور را برای ماشین لباسشویی صادر نماید. حال اگر لباسشویی برق دارد و تنظیمات آن را انجام داده‎اید اما با بستن درب باز هم روشن نمی‌شود ممکن است ایراد از این کلید باشد. اگر میکروسوئیچ از کار افتاده باشد نیاز به تعویض دارد. با انجام این عملیات عیب دستگاه برطرف خواهد شد.

  • بروز مشکل در بُرد ماشین لباسشویی ال جی:

دیگر علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند به بُرد آن مربوط باشد. برد بخش مهمی از لباسشویی است که کارکرد تمامی بخش‌های دستگاه از جمله موتور، میکروسوئیچ درب، پمپ و سایر قسمت‌های ماشین لباسشویی ال جی را برعهده دارد و مانند مغز دستگاه عمل می‌کند. چنانچه این قسمت دچار ایراد شود می‌تواند در کارکرد هریک از بخش‌هایی که نام بردیم مشکل ایجاد نماید. با بررسی و تشخیص تکنسین، برد یا تعمیر می‌شود و یا در صورت نیاز تعویض می‌گردد.

  • خراب شدن ولوم تایمر:

پس از مدتی طولانی که از ماشین لباسشویی ال جی استفاده می‌کنید ممکن است بخش ولوم تایمر هرز شده باشد و یا صفحه پلاستیکی یا فلزی پشت ولوم که موجب برقراری اتصال می‌شود دچار مشکل شده باشد. برای رفع این مشکل می‌توان با کمی فشار آوردن به بخش ولوم تایمر و گرداندن آن، اتصال را برقرار کرده و ماشین لباسشویی را روشن کرد اما اگر این کار را هم انجام دادید ولی باز هم ماشین لباسشویی روشن نشد لازم است قسمت ولوم تایمر را تعویض کنید زیرا ممکن است شفتی که پشت آن قرار دارد شکسته باشد.

  • وجود مشکل در موتور ماشین لباسشویی ال جی:

موتور ماشین لباسشویی ال جی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌آید که کمک می‌کند انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل شده و دیگ را برای شست و شوی البسه به گردش درآورد. ماشین لباسشویی‌های ال جی برای شست وشوی بهتر البسه از دو جهت گردش استفاده می‌کنند. چنانچه حجم زیاد لباس‌ها و سنگین شدن دیگ به موتور فشار آورد باعث گرم شدن آن شده و ممکن است در این صورت موتور ماشین لباسشویی روشن نشود. بنابراین علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی ممکن است در بروز مشکلی باشد که برای موتور دستگاه رخ داده است. در این صورت نیاز است از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی ال جی برای باز کردن دستگاه و سرویس و تعمیر آن کمک بگیرید.

درباره مجموعه تعمیرآل

در حال حاضر لوازم خانگی بزرگ و کوچک برقی در برندها و مدل‌های متنوع به بازار آمده است که ساختار آن‌ها با دستگاه‌های قدیمی بسیار تفاوت کرده است. بنابراین لازم است متخصصان و تکنسین‌هایی که در حوزه تعمیر لوازم برقی خانگی فعالیت دارند از فناوری‌های جدید و خاصی که در هر یک از این دستگاه‌ها به کار برده شده است، اطلاع داشته باشند. مجموعه تعمیرآل با هدف تعمیر لوازم خانگی آغاز به کار کرده است. بنابراین برای تعمیر لوازم خانگی می‌توانید سری به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی www.tamirall.com  بزنید. به عنوان مثال برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی به بخش مربوط به این محصول مراجعه کرده و درخواست خود را با مشخص کردن مشکلی که به وجود آمده است، ثبت نمایید. پس از این متخصصان تعمیرآل با شما تماس گرفته و نیروی مورد نظر برای تعمیر دستگاه به محل شما اعزام می‌گردد.

کد خبر 581991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha