آیین امضای میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) برگزار شد.

بالگرد صبا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، آیین امضا میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ امروز (پنجشنبه) با حضور امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، سیروس وطن‌خواه مقدم رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری،  فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، محمد سرور رئیس اورژانس هوایی کشور، آرش خدایی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری،  منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، امیر سرتیپ دوم خلبان مجتبی روحانی مدیر عامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران  و جمعی از مسئولین کشوری در شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) برگزار شد.

این میثاق‌نامه در آستانه چهل و دومین سالگرد طلیعه فجر انقلاب اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سال مزین به شعار جهش تولید و در راستای تقویت و توسعه تولید ملی در پروژه تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ به امضا حاضرین رسید.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در این آیین گفت: در سند جامع هوا فضا به دنبال تولید بالگردهای نیمه سنگین هستیم که این هدف یک مصوبه قانونی است.

وی با بیان این که بالگرد ملی صبا ۲۴۸ در رده بالگردهای نیمه سنگین شناخته می‌شود، گفت: شرکت پنها با وجود بودجه کم و محدودیتی که داشت توانست این نمونه بالگرد را تولید کند که موضوع قابل توجهی است و خوشحالیم که امروز  این پروژه مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ساخت بالگرد را یک پروژه بسیار پیچیده و دارای سیستم‌ها و زیر سیستم مختلف دانست و تصریح کرد: تولید بالگرد دارای ابعاد مختلفی است که ساخت آن را بسیار دشوار کرده است.  خوشبختانه امروز توسط شرکت پنها به این فناوری راهبردی دست یافته‌ایم.

منطقی، تولید انبوه بالگرد در کشور را نیازمند ایجاد یک شبکه فناوری و تولید تجهیزات با مرکزیت پنها دانست و تاکید کرد: با میثاق نامه امروز  موضوع ایجاد شبکه‌ای منسجم را دنبال می‌کنیم؛ البته نیازمند ایجاد یک شبکه صنعتی پیشرفت نیز هستیم تا بتوان در کنار تولید بالگرد،  شبکه خدمات این تیپ بالگردها را نیز ایجاد کنیم که بحث پشتیبانی را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: توسعه صنعت بالگردی نیاز به شکل‌گیری شبکه صنعتی پیشرفته و شبکه فروش دارد که نشان می‌دهد این کار بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلف است، پس نیازمند همکاری و برنامه‌ریزی دقیق و گسترده در این زمینه هستیم.

کد خبر 581802

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha