پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

کاهش نسبی شیوع ویروس کرونا در کشور و از سر گرفته شدن برخی از برنامه های هنری، فرصتی را فراهم آورده تا گالری‌ها نیز به شکلی جدی تر با برگزاری نمایشگاه‌های هنری، به فعالیتشان ادامه دهند؛ البته برخی ترجیح داده‌اند که در شرایط فعلی همچنان نمایشگاه‌های آنلاین برگزار کنند.

گالری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این ایام برپا هستند در ادامه ذکر شده‌اند:

۲ نمایشگاه هنری در گالری شیرین

گالری شیرین از ۱۰ تا ۲۲ بهمن‌ماه میزبان دو نمایشگاه هنری است. بر این اساس نمایشگاه انفرادی نقاشی مجید صادقی‌نژاد با عنوان «بازگشت» و نمایشگاه انفرادی نقاشی حامد نوروزی با عنوان «نیش دارو» در این ایام برگزار هستند.

امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۸  با تعیین وقت قبلی فراهم شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شیرین در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ واقع شده است.

«تنگنا» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی طراحی با آثاری از انسیه اکبرزاده روز جمعه (۱۰ بهمن‌ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا ۲۱ بهمن‌ماه نیز ادامه دارد.

امکان بازدید از این نمایشگاه از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و روزهای جمعه ۱۶ تا ۲۱ فراهم شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اُ در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

«روزهای پیروزی» در حوزه هنری

نمایشگاه نقاشی گروهی «روزهای پیروزی» به مناسبت ایام دهه فجر روز یکشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود.

افتتاح این نمایشگاه ساعت ۱۱:۳۰ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، انجام می‌شود.

نمایشگاه نقاشی «روزهای پیروزی» از ۱۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا  ۱۸ میزبان علاقه‌مندان برای بازدید است.

«گیاهان در امتداد» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی «گیاهان در امتداد» با آثاری از کسری گلرنگ روز جمعه (۱۰ بهمن‌ماه) در گالری هما آغاز به کار می‌کند و تا ۲۰ بهمن‌ماه نیز برقرار است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هنری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با تعیین وقت قبلی، وجود دارد.

گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع شده است.

نمایشگاهی از عکس‌های حسین پرتویی

نمایشگاه عکس «تاریخ در قاب»، به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در موسسه فرهنگی و هنری صبای فرهنگستان هنر برپا می‌شود.

در این نمایشگاه عکس گروهی که با تجلیل و نمایش آثاری از زنده‌یاد حسین پرتویی همراه است، آثار هنرمندانی همچون، محمدعلی جدیدالاسلام، محمود حاج‌محمدی، محمد صیادصبور، مرتضی صادقی‌افجه، سعید صادقی قازانجانی، علی قلم‌سیاه، علی کاوه و عباس ملکی به نمایش درخواهد آمد.

تاریخ گشایش نمایشگاه مذکور، روز یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ و از ساعت ۱۵ الی ۱۷ خواهد بود و تاریخ بازدید، از ۱۳ لغایت ۲۹ بهمن و از ساعت ۱۰ الی ۱۸ (بجز ایام تعطیل) تعیین شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم و نیز بازدید از نمایشگاه، می‌توانند به ورودی شرقی به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، و یا ورودی غربی به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ مراجعه کنند.

«فاصله» در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی با آثاری از فلورا فیض بخش و با عنوان «فاصله» تا ۱۴ بهمن ماه نیز ادامه دارد.  

در توضیح این نمایشگاه آماده است که «گویی برای ساکنین، چاره ای جز رفتن نبود. طبیعت تغییر کرد و بسیاری از گیاهان از دست رفتند. آنها که مقاوم تر بودند اما، سازگار با شرایط، به زندگی ادامه دادند. این مجموعه، نگاهی از دور به این سرزمین ترک شده و رویاها و خاطرات به جامانده در آن است.»

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰  فراهم شده است.  

گالری اعتماد ۱ در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ واقع شده است.

«وصف حال» در گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی «وصف حال» با آثاری از صدف حسامیان روز جمعه (۱۰ بهمن ماه) در گالری زیرزمین دستان آغاز می‌شود و تا ۲۴ بهمن‌ماه نیز ادامه دارد.

فرصت بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ فراهم شده است.

گالری زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ واقع شده است.

۲۰۱ اثر از هنرهای چوبی در فرهنگسرای نیاوران 

دوازدهمین نمایشگاه نگاره‌های چوبی (هیما)، ۲۰۱ اثر از ۱۲۱ هنرمند کشور را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان هنرهای چوبی در رشته‌های معرق منبت، مشبک، خاتم‌سازی، گره چینی، نازک‌کاری، سازسازی، خراطی، سوخت‌نگاری و حجم‌های چوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

در مجموع ۲۰۱ اثر شامل ۸۱ اثر حجمی، ۱۶ ساز و ۱۰۴ تابلویی از هنرمندان نقاط مختلف ایران به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از روز پنجشنبه (دوم بهمن) تا جمعه (۱۷ بهمن‌ماه) ۹۹ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ امکان بازدید دارد.  همچنین این نمایشگاه روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ پذیرای بازدید کنندگان است.

نمایشگاه «پری هانی» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه «پری هانی» با نمایش آثاری از پروین هانی طبایی، تا روز یکشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در گالری آرتیبیشن برقرار است.

پروین هانی طبایی نگاهی ویژه به طبیعت ساده دارد و آثار او هرچند انسان‌ها، پرندگان، درختان و غیره را به تصویر می‌کشد و گاهی هم پر از سکوت است. او مجموعه‌های تصویری از زندگی ترکمن‌ها و خطه جنوبی کشور، روایت‌های شعری فروغ فرخ‌زاد و مجموعه‌های کلاغ‌ها و طبیعت را به نمایش گذاشته است و اکنون در نمایشگاهی با عنوان «پری هانی» مجموعۀ درختان خود را به نمایش می‌گذارد.

امکان بازدید از این نمایشگاه در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ودر روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ فراهم شده است.

گالری آرتیبیشن در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶ واقع شده است.  

نمایشگاه نقاشی در گالری ایرانشهر

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های بهرام غنچه‌پور تا ۲۰ بهمن‌ماه در گالری ایرانشهر برگزار است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: ما این بناها را پشت‌سر گذاشته‌ایم، گویی هر کدام در  واحه‌ای رها شده‌اند و ما نظاره‌گر فروریختن و زوال آنهاییم. اما هنوز می‌توان سیطره و قدرت ازلی آنها را در جای جای زندگی احساس‌کرد. این بناها بیش از آن که میراث تاریخی به‌حساب آیند کالبد نیروهای متافیزیکی‌اند. در نتیجه؛ اینها نه واسطه‌ای به امر قدسی و نه نشانه‌هایی‌ست در ارجاع به عظمتِ اساطیریِ پس و پشت آنها. بلکه یکه، خودِ قدرت‌های ازلی‌اند ... »

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم شده است.

گالری ایرانشهر در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند واقع شده است.

«ناتور» در گالری اثر

نمایشگاه انفرادی نقاشی با آثاری از نفیسه صدیقی تا اول اسفندماه درگالری اثر برگزار است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه ۱۱ تا ۲۰ و جمعه ۱۶ تا ۲۰ فراهم است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری اثر در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶ واقع شده است.

«درخت باژگون» در پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی «درخت باژگون» با آثاری از فاخته شمسیان تا تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه در گالری پروژه‌های آران برگزار است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: درخت باژگون در اساطیر درختی ست که ریشه‌هاش در آسمان می روید و نوک و شاخه‌هاش در دل زمین. استحاله‌ی از پژواک آواهایی که در دل باد ابدی شده‌اند و اشاره‌ به این که زمین و آسمان نخست سخت به هم نزدیک بودند.

جهان را از منظر گیاه دیدن در بطن این آثار جا دارد. شکنندگی و گسستگی بخشی از روایت هنرمند است:‌ گیاه بودن و خون و درد و عصب را به تصویر کشیدن و جذب و تحلیل رفتن. تصویر ریشه‌ای که از یک بافت پوستی روییده می‌شود و خاک که پذیرای تمام پاکی‌ها و کژی‌ها است. نهایتا در این پیوستگی بین تمام عناصر جهان، می‌توان بی‌رنج بود و پروای مرگ نداشت.

امکان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ فراهم شده است.  

گالری «پروژه‌های آران» در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره ۵، ورودی حیاط واقع شده است. این گالری روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.

کد خبر 581779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha