مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

هنگ امداد طبیعت در استان فارس بر اساس تفاهم سازمان بسیج سازندگی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با هدف هدایت، به‌کارگیری و آموزش نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی ایجاد می‌شود.

تفاهم نامه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چهارشنبه ۸ بهمن و طی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، تفاهمنامه همکاری برای اجرای پروژه‌های اصلاحی، احیایی، توسعه‌ای، آبخیزداری و حفاظتی منابع طبیعی، امضاء و مبادله شد.

در این تفاهمنامه مشارکت در اجرای پروژه های حفاظتی حوزه منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادگر بسیجی با هدف اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برپایی نهضتی فراگیر جهت سرسبزی کشور و اقتصاد مقاومتی اشاره شده است.

تقویت و ارتقای سطح همکاری های دو سازمان، جلوگیری از تخریب، تصرف، گشت و مراقبت، اطفای حریق و... و. ، استمرار ارزش های فرهنگ بسیحی در میدان کار و تلاش با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در امر سازندگی، ترویج و گسترش فرهنگ پیشگیری و حفاظت از منابع طبیعی از طریق جلب مشارکت های گروه های جهادی و تسهیلگران سازمان بسیج سازندگی از جمله اهداف مورد اشاره در تفاهم نامه پشگیری و حفاظتی سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس است.

طی این تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی استان فارس با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای هدایت، به‌کارگیری و آموزش نیرو های مورد نیاز متناسب با طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در راستای پیشگیری و حفاظت از جنگل و منابع طبیعی هنگ امداد طبیعت را راه‌اندازی می‌کنند.

در بخش دوم تفاهمنامه یاد شده، موضوع اصلاح و احیا جنگل، مرتع و بیابان زدایی در حوزه منابع طبیعی مد نظر قرار گرفته و اجرای پروژه های اصلاحی و احیایی مراتع و بیایان زدایی با مشارکت نیروهای مردمی، ترویج و گسترش فرهنگ احیا و گسترش مشارکت های مردمی برای احیای منابع طبیعی، به عنوان اهداف مد نظر ذکر شده است.

مشارکت در انجام پروژه‌های اصلاحی، احیایی و بیابانزدایی نظیر جنگل کاری، زراعت چوب، اصلاح و احیا مراتع و بیابانزدایی از اهم اقدامات مشترک دو سازمان بسیج سازندگی استان فارس و منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس است.

 این تفاهم نامه در راستای اهداف و سیاست های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری بخش‌های دولتی با بسیج سازندگی و بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان متخصص بسیجی و با هدف توسعه پایدار جوامع روستایی، تقویت وگسترش فرهنگ مشارکت درجوامع محلی و کمک به ایجاد اشتغال پایدار و مولد، امضا و مبادله شده است.

کد خبر 581612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha