زبان‌آموزان راه‌های مختلفی را برای یادگیری زبان‌های جدید پیشه می‌کنند؛ یکی از این راه‌ها تماشای فیلم و سریال به زبان خارجی است. با رعایت چند نکته می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

مهارت

به گزارش همشهری آنلاین، اعتمادآنلاین به نقل از The Conversation نوشت: تعداد بسیار زیادی سریال و فیلم‌های شگفت‌انگیز و جذاب در شبکه آنلاین Netflix وجود دارد. این فیلم‌ها و سریال‌ها را می‌توان از سایت‌های مختلف نیز بارگیری کرد. یادگیری زبان خارجی به این روش در حرف آسان و در عمل سخت است؛ اما نکات ذکرشده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا از یادگیری زبان از طریق تماشای تلویزیون و فیلم بیشترین بهره را ببرید:

به زبان بدن بازیگرها توجه کنید

تماشای فیلم‌ به افراد کمک می‌کند تا کلمات و عبارات خارجی را از طریق نشانه‌ها و سرنخ‌های دیداری و شنیداری همچون حالات چهره، زبان بدن و اصوات بیاموزند. این سرنخ‌ها مهارت شنیداری را افزایش می‌دهد و بر تقویت یادگیری موثر است. شاید با تماشای قسمتی از فیلم بدون زیرنویس، چند کلمه متوجه شوید؛ اما به کمک این علائم و سرنخ‌ها می‌توانید آنچه را که اتفاق افتاده درک کنید.

از صداها کمک بگیرید

تغییر در موسیقی متن، صدای پس‌زمینه یا استفاده از جلوه‌های مختلف به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد تا در مورد موضوع فیلم و زبان آن خود را به چالش بکشند. تکنیک بسیار مفیدی که برای افزایش مهارت شنیداری کاربردی است نادیده گرفتن تصاویر و توصیف شخصیت‌ها بر اساس صداهایی است که می‌شنوید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های زبانی همچون فرایند ساخت کلمه، زیر و بمی صدا و لحن صدا برای تشخیص احساسات شخصیت‌ها استفاده کنید. این کار شما را در معرض یادگیری زبان جدید قرار می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تا درک کنید که چگونه یک زبان و سبک آن در شرایط عاطفی خاص متفاوت است.

به دقت به تلفظ‌ها گوش کنید

شما از طریق تماشای فیلم و تلویزیون با مکالمه درست و طبیعی در موقعیت‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید و با تقلید از عبارات به کار برده‌شده در فیلم می‌توانید تلفظ و گفتار طبیعی‌تری داشته باشید و بیان و لحن مناسب را یاد بگیرید. همچنین از طریق گوش دادن به افرادی که به زبان مادری صحبت می‌کنند با گویش‌های مختلف، انواع تلفظ و انواع سبک گفتاری آشنا می‌شوید.

مثل یک گویشور بومی از زبان استفاده کنید

در حالی که یادگیری دستور زبان و واژگان زبان‌های دیگر اهمیت خاصی دارد، تماشای فیلم و تلویزیون زبان‌آموزان را با نحوه واقعی استفاده از زبان، مکالمات و واژگان روزمره زندگی آشنا می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا همچون گویشوران بومی، از کلمات و عبارات استفاده کنند.

برای مثال اگر فیلم کمدی فرانسوی Dix pour cent را که در زبان انگلیسی Call my agent نامیده می‌شود تماشا کنید، متوجه خواهید شد که معانی زیادی برای اصطلاح n'importe quoi وجود دارد. با توجه به لحن گوینده و متن، این عبارت معانی مختلفی همچون «هر چیزی»، «مهم نیست»، «مزخرف»، «زباله» یا حتی «چرت‌وپرت» می‌دهد.

کد خبر 581552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha