«آرزوهای تهران» پویش است که به تازگی ذهن شهروندان را برای یادآوری آرزوهای جمعی قلقلک داده است؛ آرزو برای داشتن شهری که بتوان در آن زندگی راحت‌تری داشت و تنها شهری برای گذران روزمرگی نباشد.

براي هم آرزو كنيم

همشهری آنلاین_مرضیه موسوی:  آرزوهای تهران، آرزوهای شخصی‌ است که گاهی دغدغه گروهی از هم‌محله ای‌ها یا گاهی اغلب شهروندان هم می‌شود. پویش آرزوهای تهران این روزها به شنیدن آرزوهای شهروندان تهرانی نشسته تا با مشارکت مردم، گوشه‌ای از این آرزوها را برای آنها به واقعیت تبدیل کند و زندگی در این شهر را به اندازه یک آرزو برای ما مطلوب‌تر. برای شرکت در این پویش می‌توانید سری به سایت این پویش بزنید و آرزوهای خود برای این شهر یا محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید را ثبت کنید.

سایت http://baham.tehran.ir/arezoohayetehran برای ثبت این آرزوها، دیدن آرزوهای ثبت شده دیگر شهروندان و نشانی صفحات مجازی این پویش شما را راهنمایی می‌کند. مرور تعدادی از آرزوهای اهالی این شهر خالی از لطف نیست.  

  • زهرانژادبهرام، عضو شورای اسلامی شهر تهران از پویش آرزوهای تهران می‌گوید/آرزو داشتن را تمرین می‌کنیم

ایده پویش آرزوهای تهران یک سال پیش به‌صورت آزمایشی در محله یوسف‌آباد تهران اجرایی شد تا نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود. این پویش امسال در کل شهر تهران اجرایی می‌شود تا شهروندان آرزوهای خود برای شهر تهران را با مدیریت شهری در میان بگذارند و از بین آنها 3 آرزوی پرطرفدار به کمک مدیریت شهری محقق شود. «زهرانژادبهرام» عضو شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: «ایده پویش آرزوهای تهران بیش از یک سال پیش در ذهن من جرقه خورد و از طریق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای‌شهر مطرح شد. بعد از کارشناسی و پردازش این ایده، آن را به‌صورت آزمایشی در منطقه 6 تهران اجرا کردیم تا نقاط ضعف و قوتش را شناسایی کنیم.

امسال پویش آرزوهای تهران در همه مناطق پایتخت اجرایی می‌شود. مهم‌ترین هدفی که در این طرح به دنبال آن هستیم این است که مشارکت شهروندان در مدیریت شهر را افزایش دهیم. شهروندان با مشارکت در این پویش ایده‌آل‌هایی را که در ذهنشان از شهر تهران دارند مرور می‌کنند و آرزویشان را برای بهتر شدن زندگی در محله و شهری که در آن زندگی می‌کنند با مدیریت شهری در میان می‌گذارند.» 
گروه هدف این پویش همه شهروندان تهرانی با تمرکز بر جوانان و نوجوانان است.‌نژادبهرام می‌گوید: «ما از همه شهروندان می‌خواهیم در این پویش شرکت کنند. در این میان جوانان و نوجوانان برای ما مهم‌ترین گروه سنی هستند. زیرا آینده شهر برای این افراد و آرزو برای آینده است.» اپلیکیشنی برای این پویش طراحی شده که با نصب آن و ثبت آرزو، هر شهروندی می‌تواند در پویش شرکت کند و فرصتی برای دیده شدن آرزویش و تحقق آن پیدا کند. در این اپلیکیشن فضایی برای شکل‌گیری گفت‌وگو فراهم است و شهروندان می‌توانند آرزوهای یکدیگر را لایک کنند. در نهایت 5 آرزوی قابل اجرا که بیشترین لایک را داشته باشد انتخاب می‌شود و برای اجرایی شدن به دست مدیریت شهری می‌رسد.‌نژادبهرام می‌گوید: «آرزوها می‌تواند برای محله‌ای که فرد در آن سکونت دارد انجام شود یا برای کل شهر تهران باشد. 3 آرزوی قابل اجرا اجرایی می‌شود و 2آرزوی دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در برنامه‌های آینده قرار می‌گیرد تا محقق شود.»

ایجاد شور و نشاط در شهروندان و افزایش مشارکت شهروندی یکی از اهداف این پویش است. هم‌افزایی سازمان‌ها و اداره‌ها با یکدیگر برای تحقق آرزوهای شهروندی یکی دیگر از اهداف است. تنوع در آرزوها و ایده‌آل‌هایی که هر شهروند از شهر محل سکونتش در سر دارد از دیگر نکات این پویش است. عضو شورای‌شهر تهران می‌گوید: «آرزو کردن روحیه هر فردی را بالا می‌برد. آرزو برای شهر با انتظارات ما از محله و شهر و مطالباتمان فرق دارد. ما می‌توانیم هر آرزویی را دلمان بخواهد داشته باشیم.

این آرزوها قدرت بالنده شدن دارند. شهروندان وقتی برای شهرشان آرزو می‌کنند خودشان را در محقق شدن آن سهیم می‌دانند و می‌خواهند برایش تلاش کنند. جامعه‌ای که آرزو دارد، جامعه خوشحال‌تر و امیدوارتری است. شاید مشکلات و مسائل سال‌های اخیر باعث شده تا خیلی از ما آرزو کردن را از یاد برده باشیم. این پویش تمرینی است برای اینکه دوباره سراغ آمال و آرزوهایمان برویم و بانشاط‌تر باشیم.»
آرزوهای این پویش قرار است 22 بهمن ماه بررسی شود و 5 آرزویی که بیشترین طرفدار را در اپلیکیشن آرزوهای تهران داشته است انتخاب شود.

کد خبر 581544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha