رئیس جمهوری گفت: تا روزی که در جمهوری اسلامی همه‌کاره رای مردم است، ما شکست نمی‌خوریم. اگر در رای مردم اما و اگر ایجاد کردیم و گفتیم مهم نیست پای صندوق ۵۰ درصد یا ۸۰ درصد باشند، ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم.

روحانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ‌حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه باید نسل جوان را با این انقلاب کاملا آشنا و آگاه کنیم، اظهار کرد: واقعا هر پیروزی که بدست آمد بعد از سختی‌ها بود. سختی‌های فراوانی بر مردم، راهبران و رهبران و آنهایی که در زندان و در تبعید و در فشار بودند و فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کردند گذشت. اما خداوند در هرکجا که احساس می‌کنید گشایشی دیگر نیست، گشایشی را به وجود می آورد.

روحانی یادآور شد: امام وقتی دید در نجف نمی‌تواند بماند و فشار آوردند و گفتند که حق اعلامیه ندارید به سمت مرزهای جنوبی و کویت حرکت کرد که در مرز مانع ایشان شدند و از همان راهی که رفته بود به سمت بغداد برگشت.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مردم ایران، مردم ویژه و بلندی از نظر اراده هستند، اظهار کرد: این ملت با این اراده و روحیه بزرگ، در کنار امام ایستادند و هرچه امام گفت گوش کردند. امام گفت به خیابان آمده و حکومت نظامی را بشکنید و آنها این حرف‌ها را گوش کردند. امام گفت انقلاب پیروزی خون بر شمشیر و گلوله است، آن گوش کردند و سرانجام، بزرگترین پیروزی تاریخی نصیب مردم شد. 

وی ادامه داد: روزی امام پیروز شد که آمریکایی‌ها امید داشتند، کودتا کنند و اروپایی‌ها امید داشتند شرایط را عوض کنند و هیچ کدام از قدرت‌های دنیا از شرق و غرب موافق انقلاب نبودند. 

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه احترام در دل و اذهان مردم جهان نسبت به انقلاب وجود دارد، تصریح کرد: ابرقدرت‌ها هرچند مردم و انقلاب را اذیت کردند ولی واقعیت این است که ملتی از اسارت نجات یافت، دست استعمارگران را قطع کرد و امروز در این کشور اراده و آرای ملت حاکم است.

به گفته روحانی، تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی همه کاره رای مردم است، ما شکست نمی‌خوریم. اگر در رای مردم اما و اگر ایجاد کردیم و گفتیم مهم نیست پای صندوق ۵۰ درصد یا ۸۰ درصد باشند، ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم. البته ان‌شاالله که این مسئله پیش نمی‌آید. 

وی با اشاره به شرایط کنونی دهه فجر امسال خاطرنشان کرد: امسال آماده جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. شکل آن به خاطر کرونا متفاوت است ولی دل‌ها سرشار از شور انقلابی است. دشمنان ما چه فکر می‌کردند. همان سال مقاماتی در تلویزیون‌های غربی آمدند و گفتند این انقلاب شش ماه عمر نخواهد داشت. البته چند سال قبل هم آقایی گفت سال ۹۷ جشن انقلاب را نخواهیم داشت.

رئیس‌جمهور افزود: این حرف‌ها، حرف‌های دست چندم است. حرف اول آنها این بود که انقلاب مستقر شود، نمی‌خواستند صندوق آرا باشد اما دیدند دهم و یازدهم فروردین ۵۸ مردم با نظم و ترتیب در صف رای هستند و ۱۲ فروردین نتایج آن اعلام شد.

کد خبر 581538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha