برآوردهای اولیه دولت برای عیدی امسال کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده ولی ممکن است در جریان بررسی در هیات دولت این رقم دستخوش تغییر شود.

پول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس ماده(۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵۰۰۰ است. این امتیاز در ضریب سالانه حقوق در نهایت تعیین کننده میزان عیدی کارکنان است.

این در حالی است که  طبق پیش بینی دولت در بودجه امسال،  عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

پایان بهمن ماه معمولا زمانی است که دولت همراه پرداخت حقوق این ماه، عیدی کارکنان را نیز پرداخت می کند، بنابراین رقم نهایی عیدی در هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین مالی و پرداخت می شود.

اینکه عیدی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیشتر باشد موضوع بعیدی نیست، در سال گذشته نیز رقم عیدی در بودجه یک میلیون و ۸۰ هزار تومان پیش بینی شده بود ولی در نهایت هیات دولت رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را مصوب کرد و پرداخت شد که البته دلیل این رشد ۱۲۰ هزار تومانی این بود که با توجه به افزایشی که در حقوق رخ داده بود میزان عیدی هم رشد کرد.

همچنین میزان عیدی برای سال آینده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  پیش‌بینی شده است.

مروری بر پرداخت عیدی در سال های اخیر نشان می دهد که در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱، ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲، ۵۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۳، ۶۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۴، ۶۸۸ هزار تومان، ۱۳۹۵، ۷۷۰ هزار تومان، ۱۳۹۶، ۸۵۰ هزار تومان و ۱۳۹۷ مبلغ ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 581514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha