همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره برخورد خارج از شان اخیر ماموران فرودگاه دبی با برخی مسافران ایرانی، گفت:

 دولت امارات باید با ماموران خاطی این فرودگاه برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از تهران، جواد جهانگیر زاده" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: مسافران ایرانی که اغلب برای فعالیت های تجاری به این کشور سفر می کنند، منافع اقتصادی فراوانی را نصیب این کشور کرده اند.

نماینده مردم اورمیه خاطرنشان کرد: امارات به عنوان یکی از مبادی صادرکننده کالا به ایران و محل جذب سرمایه های کشور ما، ضرر فراوانی را از رفتارهای غیرمنطقی ماموران خود با ایرانیان خواهد دید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مانند همه کشورهای جهان نسبت به شان، حرمت و حیثیت مردم خود به شدت حساس بوده و مراقب ارتباطات آنها با کشورهای دیگر به ویژه همسایگان است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات و وزارت امور خارجه مکلفند در این زمینه تدابیر قاطع و متناسب با شان و عزت کشورمان انجام دهند.

وی در این خصوص که مسوولان اماراتی گفته اند که این سیاست رسمی امارات متحده عربی نیست و ممکن است به صورت موردی از سوی برخی از ماموران صورت گرفته باشد، گفت: این ادعا به هیچ عنوان پذیرفته نیست که تعدادی از مامورین بدون نظر مسوولان امارات، به این گونه اقدامات دور از شان دست بزنند.

جهانگیرزاده اظهار داشت: اگر ادعای مسوولان اماراتی صحت دارد باید با این ماموران خاطی برخوردهای لازم صورت گیرد تا ارتباطات دو کشور تحت تاثیر رفتار بی خردانه و دور از منطق چند مامور قرار نگیرد.

کد خبر 58151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز