مهدویان با «شیشلیک» سنت هر سال یک فیلم را ادامه دادو به این ترتیب  برای ششمین سال پیاپی در بخش مسابقه سینمای ایران حضور خواهد داشت.

محمدحسين مهدويان و رضا عطاران در فيلم شيشليك

به گزارش همشهری آنلاین، محمد حسین مهدویان پس از ساختن چهار فیلم در گونه سینمای دفاع مقدس و یک موضوع ملتهب اجتماعی سراغ موضوعی متفاوت رفته و «شیشلیک» را با ته‌مایه طنز ساخته است. رضا عطاران که از پولسازترین بازیگران سینمای ایران در یک دهه اخیر بوده، نقش اصلی را در فیلم تازه مهدویان دارد و ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، مه‌لقاباقری، وحید رهبانی، عباس جمشیدی‌فر با حضور جمشید هاشم‌پور دیگر بازیگران آن هستند. فیلمنامه را امیرمهدی ژوله نوشته است.

«ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» و «درخت گردو» فیلم‌های پیشین سینماگر جوان و تحسین‌شده هستند که این آخری هنوز نمایش عمومی نداشته و از گزینه‌های سینمای ایران برای حضور در رقابت اسکار بود. مهدویان با «شیشلیک» سنت هر سال یک فیلم را ادامه دادو به این ترتیب  برای ششمین سال پیاپی در بخش مسابقه سینمای ایران حضور خواهد داشت.

شیشلیک برای حضور در جشنواره شامل اصلاحیه شد. اصلاحیه‌های این فیلم سینمایی بیشتر ناظر به برخی دیالوگ‌ها بوده و یکی از سکانس‌های پایانی فیلم هم با نظر شورای پروانه نمایش نیاز به اصلاح داشته است. این اصلاحیه‌ها اعمال و نسخه جدید فیلم  تحویل شورای صدور پروانه نمایش شد

فیلم سینمایی «شیشلیک» را محمدحسین مهدویان براساس فیلمنامه‌ای از امیرمهدی ژوله کارگردانی کرده است.

شناسنامه فیلم شیشلیک

  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری
  • نویسنده: امیرمهدی ژوله
  • بازیگران: رضا عطاران / پژمان جمشیدی / جمشید هاشم پور / ژاله صامتی / وحید رهبانی/ مه‌لقا باقری /  عباس جمشیدی فر
  • توزیع‌کننده: حوزه هنری

کد خبر 581422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha