مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

مدیر عامل شرکت گاز ایلام گفت: ۹۴ درصد جمعیت خانوار روستایی استان از گاز طبیعی برخوردارند.

گازرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عباس شمس‌اللهی در دیدار با فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: با ابلاغ مصوبه تکمیلی وزارت نفت در افزایش سرانه گازرسانی به شهرها و روستاهای مرزی در ۲ سال گذشته، تعداد زیادی از روستاهای مرزی استان که قبلاً توجیه اقتصادی گازرسانی طبق مقررات جاری نداشتند، گازدار شدند. این مناطق شامل روستاهای مرزی در شهرستان‌های دهلران و مهران و بخش بولی در شهرستان چوار هستند.

مدیر عامل شرکت گاز ایلام درباره وضعیت گازرسانی در حوزه‌های شهری، روستایی و صنایع تولیدی اظهار کرد: هم‌اکنون ۹۹ درصد جمعیت خانوار شهری و ۹۴ درصد جمعیت خانوار روستایی استان از گاز برخوردارند. ۸۷۰ واحد صنعتی استان و تمامی شهرک‌های صنعتی نیز از گاز بهره‌مند شده‌اند و از این طریق در کمک به جهش تولید و استمرار گردش اقتصادی این واحدها به استان کمک شایانی شده است.

شمس‌اللهی اضافه کرد: با گازرسانی به مناطق باقی‌مانده شهری و روستایی استان و استفاده مردم از انرژی پاک گاز، علاوه بر کمک به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و رونق روستاها، مهاجرت معکوس، صرفه‌جویی و درآمد اقتصادی ناشی از جایگزینی مصرف سوخت‌های مایع و جلوگیری از قاچاق سوخت مرزی را به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 581309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha