همشهری آنلاین: رئیس جمهور روسیه اطلاع داد با ویکتور یوشنکو رئیس جمهور اوکراین در رابطه با دیدار در چارچوب کمیسیون دوجانبه روسیه-اوکراین به توافق رسیده است.

به گزارش نووستی‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با "الکساندر ماروز" رئیس مجلس رادای اوکراین اظهار داشت: "چندی پیش با رئیس جمهور اوکراین گفتگویی داشتم. ما در رابطه با دیدار در چارچوب کمیسیونی که زمانی آن را ایجاد کرده بودیم، اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم آن را بکار بیاندازیم، به توافق رسیدیم".

پوتین طی صحبت درباره این کمیسیون خاطر نشان داشت: "برای این که کمیسیون بتواند کار موثر خود را آغاز کند، نیاز به دستیابی به توافقانی مشخص در زمینه اقتصادی و از نقطه نظر تنظیم تماس های سیاسی پیاپی می باشد".

به گفته پوتین، دیدار "الکساندر ماروز" به همین معنا می باشد و افزود: "امیدوارم که شما تبادل نظرات مفصلی با رئیس پارلمان پیرامون مجموعه روابط بین دولت ها داشته اید و یقین دارم که دیدار شما از مسکو نقش مثمر ثمری در توسعه روابط خواهد داشت".

پوتین خاطر نشان نمود که روابط سیاسی بین دو کشور در مدت اخیر بطور موفقیت آمیزی توسعه می یایند.

به نوبه خود ماروز اطلاع داد که چندین بار با رئیس جمهور اوکراین دیدار داشته و در رابطه با دیدار آتی روسای جمهور آگاهی دارد.

وی گفت: "موافقم که باید در چارچوب فرمول کمیسیون روسای جمهور، مسائل بسیاری بررسی گردند، زیرا آنها باید در تمامی عرصه های همکاری توسعه یافته و به تایید مجلس برسند".

رئیس مجلس رادای اوکراین ضمن صحبت پیرامون گفتگوهای خود با رئیس مجلس دومای روسیه، خاطر نشان ساخت: "ما مسائل بسیاری را مورد بررسی قرار دادیم، به نظر من، ارزیابی های ما از اوضاع و ضرورت توسعه روابط کاملاً همخوانی دارند".

به گفته ماروز، وی با "ویکتور چرنومیردین" سفیر روسیه در اوکراین مرتباً دیدار می کند و افزود: "به نظر من او همه چیز را تحت کنترل دارد".

کد خبر 5813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز