این دومین بار در کمتر از ۲۰ روز اخیر است که غسال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی خبرساز می‌شود؛ بار اول روایت عجیب امام‌جمعه موقت تهران و حالا ادعایی که یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره هویت غسل‌دهنده آیت‌الله کرده است.

تشييع جنازه آيت‌الله مصباح

به گزارش همشهری آنلاین، شاید فقط انتشار نامه احمد توکلی (نماینده پیشین مجلس و رئیس هیات مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت) درباره هویت غسال آیت‌الله مصباح می‌توانست ماجرای سیلی خوردن سرباز وظیفه‌شناس از نماینده مجلس را دست‌کم چند ساعت به حاشیه ببرد. توکلی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست، با انتشار نامه‌ای در سایت منسوب به خود ادعا کرد کسی که آیت‌الله را در خانه خود غسل داده، یک ابربدهکار بانکی است.

در بخشی از این نامه که امضای معاون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت هم پای آن به چشم می‌خورد، آمده است: «چندی پیش آقای صدیقی روایتی از قول یک غسّال مطرح کرد که جنجال بسیاری برانگیخت و مدتی بعد مجبور به عذرخواهی شد. پیدا کردن غسّال با توجه به کدی که ایشان داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت‌الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت‌الله حق‌شناس است؛ ابرسرمایه‌داری که چندی پیش برای حجت‌الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود. گرچه آقای پناهیان از خویش در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهام‌های مالی بسیار درباره‌اش مطرح است.»

هر چند نامه دو عضو ارشد دیده‌بان شفافیت و عدالت بسیار مفصل است و در آن کدهای فراوان هست اما همین یک اشاره به غسال معروف کافی بود تا انبوه کاربران شبکه‌های اجتماعی ناگهان برای چند ساعت ماجرای سیلی نماینده مجلس به مامور قانون را رها کنند و پیگیر زیر و بم هویت این ابربدهکار بانکی شوند. مردم خیلی زود سراغ سرمایه‌دار بزرگ رفتند و دریافتند بین دارایی‌های کلان او یک کارخانه بزرگ و برند سرشناس مواد غذایی هم هست. واکنش‌ها را می‌شد پیش‌بینی کرد؛ اینکه باید دنبال دیگر برندهای ماکارونی گشت و آنها را با محصول شرکت و کارخانه این غسال بدهکار جایگزین کرد.

توکلی در شفاف کردن بیشتر ماجرای ورود این سرمایه‌دار جنجالی به مساله مرگ و غسل آیت‌الله مصباح نوشت: «دیده‌بان شفافیت و عدالت پرونده آقای میم کاف را یک پرونده ویژه تلقی کرد و با نام بردن صریح، به علما هشدار داد از وی بپرهیزند که متاسفانه چندان کارگر نیفتاد. فردی که بررسی‌ها نشان می‌دهد شبکه بزرگ و تودرتویی از ارتباطات با مسئولان عالیرتبه و روحانیون سرشناس دارد. همچنین، بررسی برخی پرونده‌های در جریان نشان‌دهنده نقشی است که متأسفانه جن‌گیرها و کهانت‌ورزان فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیم‌های مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی مسئولان و سرشناسان داشته‌اند.»

با اطلاعات و کدهایی که در نامه دیده‌بان شفافیت و عدالت وجود دارد و اینکه «در لباس تاجران نیکوکار و متدین بر علما و مسئولان ایران اعمال نفوذ می‌کنند» بعید است حاشیه‌های ابربدهکار بانکی به این زودی‌ها تمام شود. آیا باید منتظر یک جنجال دیگر در آینده نزدیک باشیم یا آقای میم ترجیح می‌دهد تا افتادن آب‌ها از آسیاب مدتی سایه‌نشین شود؟ هر چند، اگر فرشته مرگ اراده کند و غسال معروف بخواهد میت را در خانه غسل دهد، ممکن است این بار دیگر نتواند شرایط را مدیریت کند.

در حالی که کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنان سرگرم گمانه‌زنی درباره کیفیت حمام عمارت سرمایه‌دار سرشناس و جنجالی بودند، فرزند آیت‌الله مصباح یزدی در چند جمله کوتاه ادعای عضو مجمع تشخیص مصلحت را تکذیب کرد. حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی در واکنش به ادعای توکلی مبنی بر اینکه غسال پدرش یک ابربدهکار بانکی است، گفت: «آقای توکلی اشتباه می‌کنند و این اطلاعات غلط است. بنده این موضوع را تایید نمی‌کنم.»

کد خبر 581198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha