سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در سال ۱۳۵۰ در فریمان بدنیا آمد.

CHUNK + سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ در فریمان، پزشک و سیاستمدار ایرانی است. وی هم اکنون نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌باشد. او پسر عموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی پیشتر در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعالیت می‌کرد و در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود.

قاضی‌زاده دانش‌آموخته دکتری پزشکی و جراح و متخصص گوش، حلق و بینی است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت. وی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود.

برادر کوچکتر او سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره دهم نیز نماینده همین حوزه بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

قاضی زاده هاشمی در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد.

وی در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به همراه دخترش با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کرد.

صلاحیت قاضی‌زاده هاشمی در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای نگهبان احراز شد. وی در این انتخابات از ابراهیم رئیسی شکست خورد.

کد خبر 581197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha