محمد و علی پیله‌وری، دوقلوهای ۱۱ ساله‌ ساکن شهرستان هریس در آذربایجان شرقی با شیوع کرونا و خانه‌نشینی از مادرشان قالیبافی آموخته‌اند.

دوقلوهای هریسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، همه‌چیز از یک دار قالی و کنجکاوی دوقلوهای ۱۱ ساله‌ای آغاز شد که با آمدن ویروس کرونا در خانه ماندند و حالا بعد از انجام تکالیف درسی، گره بر تار و پود فرش می‌زنند. آنها که در شهرستان هریس آذربایجان شرقی زندگی می‌کنند، طرفدار پروپاقرص تیم فوتبال تراکتور و بازیکنان آن هستند و همین عشق و علاقه باعث شده است که اولین تابلو خود را با آرم تیم تراکتور کار کنند.

علاقه به قالی

مادر این برادر دوقلو گفت: این هنر را از مادرم یاد گرفته‌ام و ۶ سالی می‌شود که بافنده فرش دستباف هستم و با ادامه دادن به این هنر، زندگی را می‌چرخانم.

عاطفه اوصافی ادامه داد: محمد علاقه زیادی به قالی‌بافی داشت و ساعت‌ها در کنارم تماشا می‌کرد و من هم زمانی به آموزش این هنر راضی شدم که هر دو به درس و مشقشان رسیدگی کنند و علاقه به قالی‌بافی باعث نشود از درس عقب بمانند.

وی افزود: محمد و علی یادگیری قالی‌بافی را در روزهای تابستان شروع کردند و بعد از مدتی، تصمیم به بافت آرم تیم فوتبال تراکتورسازی و پیراهن مسعود شجاعی گرفتند و قصد دارند آنها را به خودشان تقدیم کنند.

مادر برادران دوقلوی هریسی گفت: دوست دارم محمد و علی در کنار تحصیل، این هنر را ادامه بدهند، چراکه بهترین شغل است در آینده می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند.

بچه‌ها فقط با یک گوشی از شبکه شاد استفاده می‌کنند

اوصافی گفت: آموزش از طریق فضای مجازی مشکلات خاص خودش را دارد و ۳ فرزندم تنها با یک گوشی به درس‌هایشان رسیدگی می‌کنند. محمد و علی غیر از قالی‌بافی در ساخت انواع کاردستی از جمله دمبل و تانک هم مهارت دارند و اکثر کارهایشان را همزمان انجام می‌دهند.

هوادار تیم تراکتور هستیم

علی پیله‌وری گفت: قالیبافی اصلاً سخت نیست و از اینکه این هنر را از مادرم یاد گرفته‌ام خیلی خوشحالم و دوست دارم در آینده هم این کار را ادامه بدهم.

محمد پیله‌وری هم گفت: چون هوادار تیم تراکتور هستیم، لوگوی این تیم را به صورت یک قالی بافته‌ایم و بعد از این هم پیراهن بازیکنان این تیم مثل مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی را می‌بافیم.

کد خبر 581142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha